tag:blogger.com,1999:blog-1811198253210695934.post6928987510326575155..comments2024-03-17T16:36:05.190+01:00Comments on anybody´s place: Vindkraftsdrivna höghastighetståg???anybodyhttp://www.blogger.com/profile/00250239371048501441noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1811198253210695934.post-6539151862732042172010-06-18T15:34:43.441+02:002010-06-18T15:34:43.441+02:00Jag bar ingen ful, gul knapp med Nej tack, däremot...Jag bar ingen ful, gul knapp med Nej tack, däremot klistrade jag på vårt utvändiga elskåp en bild av en glödlampa och texten Ja tack. Den sitter faktiskt kvar än idag, illa medfaren med upprullade kanter. Och än idag vill jag faktiskt ha ljus och värme och el till alla arbetssparande apparater vi skaffat under årens lopp, liksom jag än idag anser att det MÅSTE finnas verkliga, fungerande alternativ till kärnkraften innan vi kan skrota den.<br /><br />Kusinen från landetAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1811198253210695934.post-77926564271585169672010-06-18T10:48:48.537+02:002010-06-18T10:48:48.537+02:00Jag har alltid försökt förstå varför miljönissarna...Jag har alltid försökt förstå varför miljönissarna ska kasta ut barnet med badvattnet eller låta "the small people"(kul va?) stå för hela uppoffringen. Samma med bensinpris och kärnkraft. Nu är det ju så att oavsett om vi stänger eller ej så kommer reaktorerna stå där de är och kosta pengar och säkerhet. Det är därför bättre att nyttja tills något bättre kan byta av. Beträffande avfall så finns det redan och det gör ingen större skillnad om lagringsutrymmets kubsida är 100 eller 200 meter långt, men volymen är kubiken större. Men risken finns ju redan i några hundra tusen årBlack Diesel Knighthttps://www.blogger.com/profile/10095147966257067809noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1811198253210695934.post-46413443676693221612010-06-18T10:21:56.940+02:002010-06-18T10:21:56.940+02:00Det tåget ser jag redan framför mig. Alla passager...Det tåget ser jag redan framför mig. Alla passagerare sitter med ett munstycke i munnen som sitter på en slang uppe i taket. Dessa slangar samlas i en gemensam mojäng, denna leder ut andningsluften uppe ovanpå taket framför den stora propellern ovanpå taket. Flåsar man riktigt ordentligt sätter man igång denna och kommer iväg. Stolsätena är konstruerade för att kunna tillvarataga eventuella fisar. Intet får förspillas!Under sätena framför det egna sätet finns pedaler för reservkraft.Givetvis är toaletterna (modell mulltoa)utrustade med slangar,munstycken och pedaler.Tågen är målade med växtfärg.granntantenhttps://www.blogger.com/profile/00294482987972827070noreply@blogger.com