onsdag 25 juni 2014

Om Stefan Löfven hade varit försäljare ..


 .. eller rättare sagt, försäljare av något annat än ett politiskt budskap .. så hade jag inte haft en susning om vad det var han sålde?

Han lovar hållbarhet, full belåtenhet och bästa kvalitet. Men inte ett ord om vad det egentligen är han kränger, vad det kostar, hur vi ska hantera det, om vi ens behöver det eller hur mycket som kommer att levereras .. eller NÄR?

Budskapet är att vi ska få NÅGOT .. och att det kommer att vara BRA .. och PRISET meddelas vid FÖRSKOTTSBETALNINGEN före LEVERANSEN som sker när tillräckligt många köpt vaddetnuär de köper?!

Plus full garanti att varan fungerar om den fungerar .. fast kanske lite senare?

??

Dessutom förbinder vi oss att köpa ytterligare okända produkter från andra producenter till ett lika okänt pris under en period av fyra år ..utan närmare angivelse om vilka försäljare vi tvingas handla av, hur ofta, hur mycket, till vilka villkor eller till vilken kostnad?

För annars kan inte Stefan Löfven leverera det som han lovar att leverera .. någon gång .. om det går bra.

Leveranserna av de okända .. men BRA grejorna .. är helt beroende av att de olika leverantörerna kommer överens vid produktionsbandet. Den ena varan är beroende av den andra och kan därför påverka innehållet i den tredje produkten som då inte alls stämmer överens med det du kanske trodde att du köpte?

Men å andra sidan så vet ju ingen säkert vad det är, så det kanske kvittar?

Om vi tvekar så finns det en möjlighet att det ingår en eller annan "populär" artist .. som närmar sig sitt bäst-före-datum-och-behöver-en-stadigvarande-försörjning-i-hög-inkomstklass .. i paketet. En KÄNDIS som kan informera oss om nödvändigheten av dessa okända nödvändigheter utan ångervecka eller returrätt. Naturligtvis utan att beröra den ohyfsade frågan om kostnaden som naturligtvis kommer att uppenbaras på en faktura lite senare .. som en "glad" överraskning?

Allt går tydligen att sälja med "rätt" reklam skapad av "de Allra Bästa i Branschen" som skapar sanningar som du inte visste fanns? För en stor del av svenska folket verkar tycka att det här upplägget känns väldigt tilltalande, tillförlitligt och trovärdigt?

Köp nu .. låt dig överraskas .. betala mer än du tänkt dig!

Är det knepet som kommer att skapa en försäljningssuccé i Almedalen den kommande veckan?


Tack Fnordspotting för tipset om den musikaliska introduktionen till årets Politikervecka. 

DN, DN, DNSvD,
DHE, Ledarsidorna 1 och 2,

4 kommentarer:

  1. Rappt och bra som vanligt men jag undrar om en sak med dessa varor som Löfven försöker kränga - är inte bäst-före-datum passerat med hästlängder? Iof har det väl aldrig varit särskilt fräscha varor, utan man märker om och byter omslag precis som med gammal köttfärs. Den dåliga lukten kan man dock inte dölja i längden. Det som rapas upp nu luktar rejält unket.

    SvaraRadera
  2. Sammanfattning: Löfven luktar gammal köttfärs!

    SvaraRadera
  3. Fy, Melmac och Granny .. KOMPETENSUTVECKLING kallas det för!

    Bör uttalas med nervöst flackande blick! ;-)

    SvaraRadera