fredag 30 december 2011

Jag läste vad Håkan Juholt och Tommy Waidelich

.. ville förmedla till oss inför det nya året, och bestämde mig för att försöka skildra vad de och de arbetsamma röda foliehattsmyrorna i den s-märkta bloggstacken har betytt för mig under det år som gått.


Det var väldig roligt  och jag klippte och klistrade, formade ett collage av brottsstycken ur inlägg och kommentarer och kommenterade själv .. och tiden bara rann iväg.


Så tänkte jag lägga in det som min form av "nyårskrönika" och upptäckte till min stora förvåning att jag skrivit FEM sidor!!


VEM orkar läsa fem sidor text som till största delen skildrar "den stora mediakonspirationen" och de falska, sponsrade och avlönade "falska sossarna" som springer borgerlighetens ärenden?? Jag får nog tänka över det hela till i morgon? 


.. och vad fick jag då ut av skrivelsen som Håkan och Tommy författat?


Ja, det var väl som väntat .. och .. jag hade kanske blivit mer förvånad och intresserad om debattinlägget sett annorlunda ut.


SvD



9 kommentarer:

  1. ???...obegripligt inlägg, vad är det du vill ha sagt?

    SvaraRadera
  2. Anonym 18:03 .. ungefär det du reagerar över, att man fyller en yta med text behöver inte betyda att den innehåller någonting.

    SvaraRadera
  3. Då sätter jag mig ner och väntar på morgondagens inlägg.....:-) Syr just nu för hand för att trösta mig lite!

    SvaraRadera
  4. Lovar att jag kan läsa fem sidors inlägg om det är skrivet av dig!

    SvaraRadera
  5. Jag vill väldigt gärna läsa de där fem sidorna. Snälla!!?

    SvaraRadera
  6. Har man sagt A, får man säga B!
    Självfallet vill vi, dina beundrare, läsa hela litanian. Det är så härligt att en Nyårsafton få bjudas på en rejäl AHA-upplevelse.
    Missunna inte oss den, please!

    SvaraRadera
  7. Tss, röda foliehattsmyror, jag tror att frun blivit mästare i sarkasm också. Just nu är jag speciellt imponerad av myran Tord från den norra stacken ihop med mia och Sven Dufva så förgyller dom en annars mycket trist vinter.

    Gott nytt Any!

    SvaraRadera
  8. Tittar in för att önska dig och de dina ett Gott Nytt År!!!
    Kram =)

    SvaraRadera
  9. Älskar dig ohejdat även detta år! =)

    SvaraRadera