tisdag 12 september 2017

Tråååkigt!!


 Valåret har börjat, vilket inte direkt för med sig några större förhoppningar, även om det fortfarande verkar finnas några som har hopp om en ljusning vid horisonten.

Eftersom jag ligger i riskgruppen för att bli vad DN kallar en hoarder så försöker jag periodvis jobba mig ur håglöshet genom att packa ner gamla grejor i kartonger till Erikshjälpen, som kanske kan förmedla dem vidare till någon annan som kan fortsätta att samla på dem .. och så rensar jag bort gamla mail som jag sparat på sedan 2009.

Och där fann jag faktiskt ett guldkorn!

Tänk om vi kunde leva livet baklänges. Starta med att dö och få det överstökat och sedan vakna på ett vårdhem där vi mår bättre och bättre för varje dag.

Efter att ha blivit piggare och smidigare är vi till sist alldeles för ystra och energiska för att få vara kvar och då får vi flytta till egna bostäder och leva på vår pension, under ett antal år innan vi börjar arbeta.

På vår första arbetsdag får vi kramar, blommor och presenter. Kanske till och med en bonus, guldklocka eller någon annan värdepryl som signalerar vår värde i företaget.

Så arbetar vi i ungefär 30-40 år och trivs bara bättre och bättre fram tills vi är unga nog för att dra oss tillbaka från arbetslivet för att resa, dricka, festa och ha sex medan vi förbereder oss för en paus med lekar och barnslig ansvarslöshet.

De sista nio månaderna i livet tillbringar vi flytande i fridfull lyx och slutligen lämnar vi denna värld i en storslagen orgasm.

Medge att det i alla fall låter bättre än det nuvarande alternativet?




8 kommentarer:

  1. Hej

    Och så har "valåret" med en regeringsförklaring tagit sin början.

    Och där står tydligen statsministern och deklarerar: "Världens länder har ett gemensamt ansvar för människor som befinner sig på flykt"
    Och har enligt min uppfattning fått det helt om bakfoten?

    Det borde rimligtvis låter: "Världens länder har ett gemensamt ansvar så att människor INTE (behöver) befinner sig på flykt".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att Klaubatermannen hjälper oss alla!
      Inte sant?

      Radera
    2. Klabautermannen?

      Ja, vad gjorde folk innan internet och wikipedia? Tack för att jag fick lära mig något nytt .. och nu är det bara att sitta stilla i båten och hoppas att han inte överger oss. ;-)

      Radera
    3. Och när JÅ begär misstroende i riksdagen, blir det sd och Finn B som stöttar! Var är H Bali? Bevakar sin position eller?

      Radera
  2. bästa texten någonsin

    SvaraRadera
  3. Hej anybody! Instämmer i ditt tänk att leva livet! Och valåret innebär säkert stora angrepp och rallarsvingar mot SD, som kommer att stärkas, hoppas jag!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt? Läs här för sjutton!
    Syrisk familj får 1,2 miljoner i bidrag per år, det räcker inte så idag gav regeringen dem 38000 till...
    https://petterssonsblogg.se/2017/09/20/syrisk-familj-far-12-miljoner-i-bidrag-per-det-racker-inte-sa-idag-gav-regeringen-dem-38-till/#more-233120
    Frågan är, vart är Sverige på väg? //tompas11

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar nästan inte reagera längre och om majoriteten av svenska folket ser regeringen som överlägset mest ekonomiskt kompetent när de får tillbaka några hundralappar av sina egna pengar .. ja, vad kan en vanlig människa sätta emot det?

      Det här kommer att bli ett fult, falskt och tröstlöst valår.

      Radera