fredag 22 september 2017

En sverigedemokrat ..


 .. har beställt boken Mein Kampf, 1 skiva av Pluton Svea samt 5 skivor och en dvd av Ultimatule från "vitmakt-affären" Midgård .. rapporterar Aftonbladet i dag.

Min reaktion visar tyvärr att jag ännu inte har uppnått rätt värdegrund, eftersom min första tanke var .. hur sjutton kan Aftonbladet veta det?

Vilka affärer är så olämpliga i förhållande till den officiella värdegrunden att jag bör undvika dem för att inte bli uthängd i media? Vem eller vilka vet vad jag beställer och var jag köper det?

Finns det en kontrollmyndighet som håller ett öga på medborgarnas konsumtion av litteratur och musik och är det verkligen helt i sin ordning att de i så fall får fram sina uppgifter via olagliga hackargrupper?

Finns det ett register?

Är inte det olagligt?

Eller är det bara Statstelevisionen och kvällstidningarna som har det privilegiet?

Ärligt talat .. så länge det inte är förbjudet i lag så tycker jag att det är helt ointressant vem som köper, läser eller beställer vad i vilken affär som helst.

Men .. säger vän av ordning .. den här sverigedemokratens val av musik och böcker säger en hel del om hans värdegrund, fattar du inte det? Det är något som är VIKTIGT för svenska folket att ta del av under ett valår!!

Jodå, men då är det fler personers värdegrund i förhållande till den offentliga bilden som borde, men inte blir, granskade.

Statstelevisionens och mediernas sätt att rapportera om vad de upplever som viktiga och folkbildande nyheter säger desto mer om deras egen avsaknad av gammaldags heder och moral. Det vill säga det som förr låg till grund för begreppet värdegrund.

Jag blir arg. Inte för att jag sympatiserar med den uthängde sverigedemokraten och hans musik-och bokval .. men han bör som jag ha rätt att läsa och lyssna på vad han vill ..  utan för att omsorgen om väljarna bara gäller när det gynnar AB:s syften.

Personligen skulle jag aldrig i livet drömma om att föra vidare mycket av det skvaller jag tar del av, delvis privat, men också på Flashback när det gäller journalister och politiker .. även om det känns frestande ibland.

Men min Värdegrund tar hänsyn till människors rätt till ett privatliv, till skillnad från den s-märkta "värdegrunden".

Finns det inget värre att rapportera om en människa än att h*n köpt 5 skivor och 1 dvd av Ultima Thule, 1 skiva av Pluton Svea(!!!) och en mer än 70 år gammal bok av Adolf Hitler, där den s-märkta statsvetaren Stig Björn Ljungren varit behjälplig med översättningsarbetet .. då tycker jag att vi ska slippa se resultatet av mediernas snokande i människors privatliv.

Debattklimatet är tillräckligt otrevligt som det är utan att vi ska behöva huka oss och tänka på var, när och hur vi ska handla musik och litteratur utan att riskera att bli förföljda av Aftonbladets avlönade hackare och uthängda av sossarnas egen lille lakej.

7 kommentarer:

  1. Du har så rätt Any. Precis som om detta skulle vara en riksnyhet. Min kommentar till "nyheten" blir - so what? Låt folk köpa vad de vill utan att slaskmedia ska ha synpunkter på detta. //tompas11

    SvaraRadera
  2. Bekänner här att jag för sex månader sedan i kina köpte Maos lilla röda på orginalspråk samt en keps med röda stjärnan på. Ser fram mot att hängas ut i aftonbladet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din värdegrund är bortom all räddning, tror jag .. om inte Maos lilla röda och en kinesisk kommunistkeps räknas som en merit med aftonbladetmått?

      Men jag är nog för evigt förtappad efter att ha köat för att köpa Tino Sanandajis bok Massutmaning.

      Radera
  3. Ojoj, jag som köpt både Massutmaningen och Malmö, framtidsstaden. Lika bra vi båda går till Gulag utan att passera gå.

    SvaraRadera
  4. Ja ni båda är nog för evigt förlorade. ;) //tompas11

    SvaraRadera
  5. Hej.

    Aftonbladet har troligen fått uppgifterna från EXPO/Antifa (samma personer rör sig fritt inom dessa grupper, och samarbetar med den av Aschberg m fl finansierade Researchgruppen och Seppuku Media). Antifa meddelade redan i augusti att man lyckats hacka sig in i Midgårds kundregister.

    [https://antifa.se/2017/08/14/afa-skane-midgard-hackat-kansliga-uppgifter-lackta/]

    Flashbackdiskussion från när det hände:
    [https://www.flashback.org/t2864125]

    Notera tajmingen: dagen efter att justitieministern offentligt talar om att förbjuda organisationer med fel värdegrund, och Löfven gärna konfererar med kommunisterna i vänsterpartiet men inte de ideologiska kamraterna i SD.

    Strategin verkar vara fastlagd: NMR skall limmas ihop med SD, och utmålas som ett reellt hot mot statens säkerhet, varför bägge förbjuds delta i val. Vi kan förvänta oss snudd på dagliga 'avslöjanden' om allehanda ovidkommande saker.

    Vi får se hur många som låter sig skrämmas och luras den här gången. Sossarna är glada i att använda samma knep om och om igen - jämför med hysterin kring 1990 om VAM exempelvis. Medlemmarna var farliga för enskilda, inget snack om den saken, men ett hot mot rikets säkerhet var de och är de inte då de saknar stöd utanför den egna mycket lilla kretsen.

    Inte vill väl Stefannie Lööfven riskera hundratusentals muslimers röster med att lägga samma krut på grupper med stöd hos hundratusentals i Sverige boende socialdemokratiska väljare?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  6. Denna värdegrund, den äter allt i sin väg och snart även den godaste av dom goda, se upp snart är det din tur.

    SvaraRadera