söndag 26 september 2010

Aftonbladets reportrar ringer runt ..

.. till ett antal Sverigedemokratiska kommunpolitiker, utger sig för att vara affärskonsulter och erbjuder pengar för att få deras röster i kommunala upphandlingar.

Är det lagligt??

För mig känns det som bedrägeri?

Och anstiftan till brott??

Att aktivt skapa nyheter i stället för att skriva om nyheter .. är det inte en skillnad där??

Men det är klart .. i kampen för att "gilla olika" .. gillar man kanske olika slags lagtolkningar också, vad vet jag?? Att det inte bara går att tjäna pengar på att sälja lösnummer på att .. "en varm vind sveper genom ett kallt land" .. inser jag när jag ser prislappen på t-shirts, pins och annat som Aftonbladet tjänstvilligt tillhandahåller för att vi ska kunna VISA att VI tycker att vi är LIKA LIKA som de som är OLIKA.

Att se människor som enbart människor .. utan skillnader och utan t-shirts och pins .. det skrev Lena Andersson så fantastiskt bra om i DN i går så det tänker jag inte ge mig in på. Men en av hennes meningar tycker jag är viktigare än vilka särskiljande kampanjer som helst ..

.. "Medkänslan bygger inte på att man känner sin nästa, utan på att man förstår vad det är att vara människa."

Det är nog det den som bejakar en främlingsfientlig politik inte riktigt förstår?

Men nu när Aftonbladet anser sig ha kartlagt att Sverigedemokratiska kommunalpolitiker är mutbara så hoppas jag att någon annan ringer upp Aftonbladets reportrar under falsk identitet och tar reda på hur billigt eller dyrt de säljer sig för det stoooora scopet eller karriärmöjligheten när det gäller att publicera en "nyhet" om ..

.. till exempel .. sexköp eller andra snaskigheter som kan ge önskat politiskt resultat???

5 kommentarer:

  1. Jag blir så förvirrad, för bara någon vecka sedan var alla människor lika. Vad menar Helin?

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om din förvirring .. men det verkar som om en del är MER OLIKT LIKA än andra som är mer LIKA OLIKA men inte riktigt LIKA OLIKA som de som är verkligt OLIKA .. eller hur det nu är??

    SvaraRadera
  3. Flertalet människor - oavsett om de är invandrade hit eller inte - tycker att det är spännande att utbyta kultur. Ingen har något emot att ha gemensam lagstiftning eller kunna tala samma språk, för det ökar tryggheten och möjligheterna till kommunikation.

    Helin vill godkänna SEGREGATION eftersom en av de största invandrade grupperna i senare tid gillar det. DÄRFÖR är inte segregation fel längre.

    Således är man inte längre "främlingsfientlig" eller "rasist" bara för att man vill utestänga grupper som inte passar in i det LIKA man vill ha.

    Förvirrande? Nja. Gruppen i fråga har mycket starka påtryckningsmetoder och man arbetar på bred bog med nära koppling till myndigheter, riksdag och regering. Man är INNE. I systemet.

    Vet man om det så är det inte så förvirrande. Tvärtom blir allt plötsligt väldigt klart.

    http://nymax.wordpress.com/2010/09/25/islamism-i-riksdagen/

    SvaraRadera
  4. Aha,glasklart,som grumligt vatten.

    SvaraRadera
  5. Det är mer komplicerat att vara människa än vad jag hittills trott??

    Här har jag gått omkring och gillat och ogillat folkt lite hur som helst efter eget tycke och smak .. att jag bara tordes!! Nu vet jag inte ens om jag törs GILLA mig själv eller om jag är LIK eller OLIK???

    SvaraRadera