lördag 11 juni 2011

Det är ju Kalle Anka som kör!

Aftonbladet har i dag en bild från Kalles, Musses och Långbens husvagnssemester. Ni vet, den där som brukar visas på julafton. Bilden är satt i samband med en artikel "Kris för regeringen när Juholt vill styra" och visar Juholt som Musse ,Reinfeldt som Långben och Kalle Anka som .. Kalle Anka?

Jag ser att de röda bloggarna går igång på det här, jublar över att det är Juholt som tagit över ratten och Juholt själv säger att HAN minsann inte tänker sitta i baksätet.

Som förälder känner jag igen den meningen. Då vet man att man får problem, för oftast är det två röster som uttalar den samtidigt och eftersom ingen av dem kan köra själv så hamnar man i ett trist kompromissläge som får lösas med mutor eller utfästelser.

Så jag undrar varför ingen sätter dit huvudet på den verklige föraren på Kalles kropp. För den "som styr Sverige genom slingriga vägar och hotande stup" är väl egentligen Jimmie Åkesson??

Utan honom och hans Sverigedemokrater skulle paret Juholt & Reinfeldt stå sig slätt i de låsta positionerna i blockpolitiken.

Så jubla gärna .. men tänk lite innan, så ni vet vad ni jublar över. Eller som min farmor sa .. det är lätt att säga tulipanaros, men gör en ...?

1 kommentar:

  1. Och jag som hade fått för mig att ingen alls sitter vid ratten. Reinfeldt sover (men viska ordet jobbskatteavdrag så vaknar han), Juholt letar efter startnyckeln och Jimmie Åkesson har inget körkort.

    SvaraRadera