tisdag 9 november 2010

Den motvillige monarken eller de alltför villiga sossarna??

I dag kom DN:s recension av boken "Carl XVI Gustav - den motvillige monarken" och om jag inte redan hade varit helt ointresserad av att läsa den, så hade jag blivit det av att läsa recensionen som var lika positiv som den i SvD i går .. "ett beklämmande stycke kvällstidningsprosa".

Det säger väl allt jag misstänkte .. ett ointressant rotande i kungens vänkrets eller omgivning saltat med skvaller, påståenden och en kvinnosyn från den tid det begav sig.

För det får vi inte glömma .. allt detta påstås ha hänt för 40 år sedan då mycket som inte skulle ha accepterats idag var helt i sin ordning eller åtminstone .. inte så mycket att bry sig om.

Vid ungefär samma tid arbetade jag själv på ett företag där chefen på fullt allvar sade .."du skulle tjäna på att vara lite mer tillgänglig!!" .. när jag inte ville sitta i hans knä. När jag ville få det specificerat i kronor och ören fick jag nästan sparken.

I dag hade jag kunnat få ett skadestånd.

Men det kan jag ju inte komma dragande med NU, eller????

Och på tal om män från en annan tid .. varför inte skriva om våra politiker?? I åtminstone Socialdemokratin finns kungens generationsbröder och systrar väl representerade och flera av dem har egna trådar på Flashback så det är inte så svårt med researchen heller.

Urban Ahlin finns i Expressen i dag .. anklagad för sextrakasserier då han, enligt uppgift försökt ta sig in på en partisysters hotellrum under en resa och för att han skickat sex-sms till henne under politiska möten.

Han förnekar naturligtvis det hela och anser att det handlar om ett missförstånd .. men det kostade honom en plats i socialdemokraternas verkställande utskott, den kvinnliga kollegan omplacerades, Österberg tog itu med uppläxningen på order från Mona Sahlin som helst inte vill diskutera det hela.

Det är ju så mycket roligare att prata, skriva och tycka om KUNGEN!!

En annan socialdemokratisk gentleman hittades naken och berusad utanför en annan(?) partisysters rum där han högt ropade ut ordet för den aktivitet han hade tänkt att de skulle hänge sig åt tillsammans.

Två partibröder togs på bar(!) gärning tillsammans med två yrkesarbetande opolitiska damer och det går säkert att plocka fram fler .. även från andra partier.

Våra politiker är nutidens adel .. så därför borde väl bokförlaget Lind vara intresserade av ytterligare en "granskande" bok i ämnet adelns beteende i det icke-existerande privatlivet ... "Socialdemokraterna - de alltför villiga männen"?


3 kommentarer:

  1. Kusinen från landet9/11/10 19:49

    Ja, de tre recensioner jag läst har alla varit rörande ense om att boken är skräp. Så mitt beslut att inte läsa den blev än fastare.

    SvaraRadera
  2. Om - jag säger bara OM jag mot alla odds skulle bli så förvirrad eller sjunker så lågt att jag läser denna bok - finns det möjlighet att få ett litet skadestånd för författarnas angrepp på min mentala hälsa? Eller blir det platt fall för att man bevisat sin dåliga mentala status genom att överhuvudtaget ha köpt boken. I mitt fall har jag också läst tre recensioner som var mycket samstämmiga - ren dynga och dåligt skriven dessutom.

    SvaraRadera
  3. PS Vi hade ju för inte så länge sedan en "landsfader" som hade två familjer samtidigt och det var något som tredje statsmakterna - journalisterna teg om fast alla visste. En mycket unken kvinnosyn där det fanns en offentlig fru och några kvarter bortom fanns en "fru och barn" som inte var offentlig. Fasaden på Per Albin Hansson hölls ren och fin hela tiden trots att han hade en konkubin. Dubbelmoral så det skriker om det - fast partifärg eller samhällsställning spelade nog in.

    SvaraRadera