fredag 12 november 2010

Så det kan bli!!

Mamman till den först utröstade "unga och bortskämda" deltagaren i SVT:s program "Ung och bortskämd" har anmält SVT till det som förut hette Granskningsnämnden .. men nu heter något betydligt krångligare.

Jag undrar hur hon tänker? Om min dotter tjatade på mig att jag skulle vara med i ett program med titeln "Ung och bortskämd" skulle jag istadigt sätta ner foten och tvärneka. OM hon sedan skulle kunna övertyga mig om att hela hennes LIV och alla hennes möjligheter till KÄNDISSKAP hängde på denna UNIKA möjlighet .. så skulle jag fortfarande vara lika obönhörlig. ALDRIG i livet att någon skulle kunna lura i mig att det handlade om ett "hjärtligt och trevligt" program!!

Det finns inga hjärtliga och trevliga program i någon tv-kanal!!

Det har nog aldrig funnits några dokusåpor som byggt på hjärtlighet och trevlighet .. mer än möjligen i tv:s barndom när det inte fanns några dokusåpor alls?

Kanske beror anmälan på besvikelsen över att stackars Deziree bara fick vara med i ETT avsnitt innan hon blev utröstad, kanske trodde lilla mamma att ingen skulle tro på det de såg eftersom hon absolut inte brukade diska och plocka upp efter sin dotter i verkligheten .. utan bara gjorde det på uppmaning av de lömska tv-människorna .. jag har ingen aning.

Inte heller har jag någon aning om vad hon tror sig kunna uppnå med denna anmälan??

Men ställer man sig framför en tv-kamera och påstår att man skämmer bort sitt barn över alla gränser .. och barnet gör sitt allra bästa för att passa in i den mallen ..

.. då får man nog finna sig i att människor tror att det är sant!

För det var väl inte så illa att lilla mamma spelade teater för att dottern skulle kunna bli KÄNDIS???

1 kommentar:

  1. Som Strindberg sa - det är synd om människorna. Undrar vad de hade väntat sig? Språngbräda till berömmelsen för den nu så missförstådda?

    SvaraRadera