tisdag 29 december 2020

”Pandemin har hällt ut gröt i min hjärna” .. skriver Jonas Gardell,

 .. och jag vet precis hur det känns eftersom jag också lider av en ”helt uppfuckad tidsuppfattning”, en hjärna som fungerar som ett gammaldags modem uppkopplat till den fasta telefonen, en förlamande trötthet och en begynnande afasi.

Jag är understimulerad, uttråkad och oinspirerad. Och förmodligen på väg att bli fullständigt hjärndöd.

Men något som inte förändrats nämnvärt under det senaste året är mängden skräpmail som måste rensas bort och av någon anledning är de flesta tips om hur jag ska förbättra mitt sexliv?

Så då var det väl inte så konstigt att jag nästan förpassade ”Institutet för Åkommor av Lemmen” direkt i papperskorgen.

Men det öppnade sig tjänstvilligt innan jag begick det misstaget och jag exploderade i en okontrollerad skrattattack av samma typ som fick mig utvisad ur lektionssalen på den tid det begav sig.

Maken fattade ingenting och tyckte inte det som jag kved fram mellan skrattsalvorna var det minsta roligt, så förmodligen kommer ni som läser detta att tänka att jag slutligen förlorat förståndet ..

.. men det här är det roligaste jag läst under hela 2020.


6 kommentarer:

  1. "det är bättre att dö upprätt än att leva på knä"...
    Då kanske smärtan inte alls uppkommer!?
    Emiliano Zapata

    SvaraRadera
  2. Any! Nu blir jag orolig för dig. Roligaste?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att ta det här försäljningsförsöket på allvar, i mina ögon är det hysteriskt roligt, men min humor är kanske av det mer svårbegripliga slaget. I mitt tidigare blogg-liv på AB:s bloggportal fick jag i alla fall vara delaktig när det delades ut ett Nobelpris i Dålig Humor, det lever jag fortfarande på. ;-)

      Radera
  3. Förmodligen, och då slipper man dessutom att spetsa sig med tabletter eller anlita Institutet för Åkommor av Lemmen. :-D

    SvaraRadera
  4. I en grodvärld fick fölket hårda restriktioner
    & överheten avlönades med många miljoner.

    SvaraRadera
  5. Hahaha, den var kul������

    SvaraRadera