onsdag 10 juli 2019

Gåslevervänstern.


I MSM:s idoga sökande efter nyheter som inte kan relateras till integrationsutmaningen har lotten i dag fallit på Felix Herngren som årligen bjuder den nätverkande kultureliten på - en jullunch på Operakällaren i Stockholm. Det är en lyxig tillställning med uppsluppen stämning och god mat och dryck – på bilder i sociala medier syns bland annat exklusiv kaviar, hummer och vin.

En jättetrevlig och supergenerös lunch som för en del absolut övergår till middag – och så vidare, avslöjar Calle Schulman och förklarar sin kärlek till Felix Herngren som varje år bjuder in till SPRITIG lunch på Operakällaren och förenar människor. Något som fick honom att lyckligt konstatera att ”jag är lite på ärslet nu och allt är fint”.

ALLA som betyder något var där!! Leif GW Persson, Kristian, Luuk, Fredrik Lindström, Henrik Dorsin, Michael Storåkers, Mattias Klum, Alex Schulman, Jonas Gardell, Mauro Scocco, SVT-profilen Per Sinding-Larsen, tv-profilen Fredrik Wikingsson, SVT:s programdirektör Jan Helin, prins Daniel, kriminologen Leif GW Persson, programledaren Fredrik Lindström och komikern David Batra bara för att nämna några.

Ett riktigt RÖVGÄNG, enligt Calle Schulman som dock konstaterade ”att nu är vi oklara som satan men så kärleksfulla och det här blir knasigt” när han beskrev herrlunchen på instagram.

Leif GW Persson är också helt nöjd med tillgången på mat och dryck - det hela är en mycket angenäm tillställning med bra mat på Operakällaren. Den är skittrevlig, hans jullunch. Den går jag alltid på. Men i tidningen Café kan jag läsa att han anser att hans egen jullunch – där även kvinnor är välkomna - är trevligare eftersom det verkar finnas motsättningar mellan gästerna, det har jag tänkt på faktiskt. Man ser i ögonen att de hatar någon som sitter en bit längre ner vid bordet. Så är det inte hos mig – där är alla polare med varann, det är gamla kompisar.

Jag blir alldeles fascinerad – en nätverkande HERRLUNCH, där fullvuxna män ägnar timmar åt att supa ner sig med dyrbara drycker och exklusiv mat till en ofattbar kostnad? Finns det fortfarande? Jag trodde att det bara var gamla kommunpolitiker som ägnade sig åt sådant på 80/90-talet?

Det är väl inget att hänga upp sig på – säger Maken surt. Det finns tjejmiddagar och tjejluncher också och det har du väl aldrig haft några synpunkter på?

Men ändå – kvinnor brukar väl sällan lägga en mindre förmögenhet på att bli ”lite på ärslet” eller ”oklara som satan” samtidigt som de nätverkar?

Det har du ingen aning om – surar Maken. Folk får väl göra vad de vill med sina egna pengar?

Och för all del, de får bli hur mycket på ”ärslet” som helst– jag missunnar inte detta törstiga ”rövgäng” en enda sup, hummerklo eller kaviartoast.

Men vad som stör mig är att alla dessa män, som samlas till ett så gott som helvitt, uteslutande manligt och synnerligen kapitalistiskt frosseri, samtidigt utropar och marknadsför sig själva som värdegrunds- och vänstersolidariska jämlika samhällsmedborgare som tror på alla likas värde,

Det här är män vars hela levebröd till stor utsträckning består av att underhålla/roa konsumenter, som de sedan uppmanar att vara rättrogna, solidariska, nöja sig med en pizza och avstå från ett Netflix-abonnemang för att hjälpa andra.

Det är hyckleri i världsklass! – säger jag.

Äsch – säger Maken. Det kunde ha varit värre, Stefan Löfven kunde ha varit med och sjungit ABBA:s Money Money.


9 kommentarer:

  1. Måtte herr Löven et consorties snart möta sitt Waterloo!
    Riktiga, ej ABBAs...

    SvaraRadera
  2. Det finns en vidrigt förljugen typ av "vänsterism" som svamlar om old school socialdemorkrati (& dess hårda krav på moral), men som sedan är själva skräckexemplet på dess motsats i privat beteende..

    SvaraRadera
  3. "Grisfesten" incorperated. Som du säger, vem bryr sig om drängfylla till lunch men det är just hyckleriet som stör eftersom det är men of justice när det gäller andra

    SvaraRadera
  4. "The winner takes it all..."
    We are the loosers!

    SvaraRadera
  5. jo du,hyckleri är ett snällt ord. korruption är ett annat,mer passande ord. det som stör mig är Leif GW,sossen som som städade upp efter Geijeraffären och där blandade bort korten och, som därav fick en arbetsbefriad professur i kriminologi vid Polishögskolan som tack,tacka fan för att han sjunger sossarnas lov!. han skrev lättsålda böcker istället för att "forska".det här beskrivna gänget är ett korrumperat,hycklande gäng där man inte lever som lär.

    SvaraRadera
  6. Vad anser ursprunglig sossemoral om strebrar & pösiga lycksökare från enkel bakgrund som tävlar om att bete sig likt gamla tiders grevar, dock utan finess utan på ett glupskt & "nyrikt" sätt?

    SvaraRadera
  7. I en saga ropade vänstern att tåget var lösningen!! Sedan flög man. Cynismerna som kom från denna vänster var surrealistiska. Man var en slags "ny-ironiker" där det var mycket svårt för lortiga torpare att veta vad som egentligen menades. Kanske var de inte ens politiker längre, det bara verkade så?

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Är du intresserad av att din blogg syns i flödet på bloggfeed.se och politikfeed.se? Det är naturligtvis helt gratis!

    Låter det intressant så får du gärna kontakta oss på kontakt@bloggfeed.se så kan vi ta det vidare därifrån!

    Med vänliga hälsningar
    Bloggfeed-teamet

    SvaraRadera
  9. Jag läste liknande artikel på en blogg, jag läste en koment från en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder tillbaka till henne efter två års skilsmässa, hon vittnade om att Dr.Oduduwa hjälpte henne med kärlek delaktivering för att föra tillbaka ex kärlek. hon lämnade efter kontaktadressen för att kommunicera med Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom 3 dagar och 3 natten efter älskar stavning bön aktivering. Jag försöker, jag tillhandahöll alla kärleksförtryckningsartiklar och material som krävs av mig. Två dagar efter ringde min man Aslund till mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum för att se mig, verkligen vi ser varandra ofta gånger under samma vecka aktiverades kärleksförtryckningar för min räkning, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som en lycklig familj. jag är fantastisk. tack vare den här stora mannen Dr.Oduduwa.
    Jag rekommenderar verkligen dessa tjänster till alla som vill få tillbaka ex kärlekspartner och kärlek stava för att hitta ny sann kärlek inom en vecka. också magiska stava Talisman ring för att återställa tillbaka förlorade kärleksförhållanden, återställa trasiga äktenskap. etc.

    SvaraRadera