torsdag 15 april 2021

”Nu rullar hjulen igen!”

Jag har en trogen besökare som bidrar med egenkomponerade fabler i mina kommentarsfält och jag måste erkänna att jag inte alltid ser sensmoralen men det är alltid lika intressant att försöka tyda det underliggande budskapet.

Gårdagens inlägg belönades med följande oväntat tydliga reaktion på regeringens och Magdalena Anderssons budgetpresentation ..

I ett sagoland var arbetslösheten snabbt sjunkande då de arbetslösa gjorde karriärer inskrivna på arbetsförmedlingen.

"-Nu rullar hjulen igen!" sa en käck kvinna som hade en intressant förmåga att beskriva (vad andra ansåg vara) svarta hål i marken som lummiga fikastunder i pastorala idyller”.

Ibland behövs det inte så många ord för att beskriva det som borde vara uppenbart för alla.

Så om jag inte ännu en gång misstolkat budskapet så vill jag rikta ett varmt tack till min ständigt återkommande anonyme vän.

2 kommentarer:

  1. Man får väl anta att damen i sagan (vem det nu var?) menade väl någonstans. Att hon verkligen ville att den torra skorpa som den medellöse tuggade på skulle upplevas smaka som ett wienerbröd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom nu bara inte farande med skrönan om drottning Marie A.
      Inga bakelser i den verkligheten.

      Radera