Visar inlägg med etikett mobil. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett mobil. Visa alla inlägg

fredag 27 januari 2012

Och nu till något helt annat!

Som en lugnande filt och en sövande godnattramsa över en trotsig 3-åring, famnar Stefan Löfven det skakade socialdemokratiska partiet.


Ahh .. det är nästan rörande att se hur de kurar ihop sig i förtröstan och trygghet .. och jag hoppas att alla får sova gott en tid framöver, det har de sannerligen förtjänat.


Det är inte utan att jag blir lite sömnig jag också?


Men om det nu går att göra en ny partiledare av en gammal fackpamp, så borde jag väl också kunna göra något nytt av något gammalt, tänkte jag och tog en vända upp på vinden.


Och .. se där .. där fanns en gammal lampskärm, modell mindre och en burk med gamla nycklar som gjorde Maken nostalgisk. Suck, hans gamla BMW och Taunus och allt vad de hette .. de gamla trotjänarna som var skrotfärdiga redan vid inköpet.


Efter några timmar blev det en mobil! En Löfvenare med mycket metall!


Det var skillnad mot när Håkan Juholt blev vald. Då köpte jag en 50-tals hatt av tygblommor på Tradera .. min alldeles egen "Juholtare" som passar som handsken med min alldeles egen veteranbil från 60-talet.