Visar inlägg med etikett vita svenska män. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vita svenska män. Visa alla inlägg

torsdag 3 juli 2014

Vad ska jag göra med min vita, svenska, medelålders man?


 Eftersom ALLA partierna i oppositionen har blivit feminister så står det klart för mig att det inte direkt är en ljus framtid Maken går till mötes om det blir ett regeringsskifte efter den 14:e september.

Visserligen så är kön .. enligt feminismen .. enbart en social konstruktion, men nu är ju Maken tyvärr socialt konstruerad som man. Sedan mycket länge också, och jag betvivlar att det kommer att förändras även jag naturligtvis kommer att skicka iväg honom på omprogrammerings/genus-läger om jag måste.

Jag tycker i och för sig att han är bra som han är .. men i den feministiska världen så är han en utdöende art, det inser till och med jag. Om jag släppte honom lös på Södermalm så skulle han skoningslöst jagas till döds, stoppas upp och ställas ut som varnande exempel.

Som tur är så bor vi rätt isolerat och hipsterfritt och den enda på orten som haft kontakt med Gudrun är jag .. så här är han relativt säker. Tror jag? Just nu, i alla fall?

Du måste förbereda dig .. säger jag till Maken som inte följer med i debatten på nätet utan nöjer sig med miljöförstörande papperstidningar. I och med Åsa Romsons tal i går har jag äntligen förstått PRINCIPEN!

DU bär SKULDEN och jag går fri .. som ett resultat av århundradens manligt förtryck.

Lägg av .. säger han och förstärker bilden av lat, obildad, vit, svensk man,

När vita, medelålders, svenska MÄN vräker i sig sin dagliga köttbit ägnar de inte en tanke åt sudanesiska kvinnors skördar .. sa Åsa Romson. När vita, medelålders, svenska kvinnor vräker i sig sin dagliga köttbit behöver de inte ägna en tanke åt de sudanesiska männens skördar. När DU sätter dig i bilen och förstör miljön är du orsaken till världens undergång om ca 4 år och när jag kör samma sträcka så är JAG i min fulla rätt. Vid ett regeringsskifte har DU satt dig i ett flygplan för sista gången medan JAG får flyga världen runt om jag vill .. och vet du varför??

???

Ha! Jag har det TILLGODO som kvinna!!! Alla män under flera århundraden har sparat ihop det till mig!

Som vit, medelålders, svensk kvinna?

?? Hmmm?? Jag TROR det gäller alla kvinnor?

Vad händer med lika medelålders, mer solbrända män från andra länder?

Där gäller samma PRINCIP. De har massor av kött, mil och flygtimmar TILLGODO!!

Latheten då? Du säger att vi vita, medelålders, svenska män skapat ett ojämlikt samhälle och förstört miljön genom "att vara lata"? Hur går det ihop sig!

Allting måste inte gå ihop sig, väl? Det är väl vi kvinnor som fått göra skitjobbet som vanligt medan ni män nöjer er med pengarna och applåderna.

För den förstörda miljön och ojämlikheten?

Vad du märker ord!! Ni har förstås TVINGAT oss, i kraft av er överordnade position i samhället. Fråga Gudrun, fråga Åsa och Gustav, fråga Stefan och Jonas .. jag kan väl inte veta allt heller!!! Jag är en underordnad, förtryckt, vit, medelålders kvinna som inte har ansvar för någonting alls som NI har ställt till med.

Men nästa år då är det payback-time. Då är det JAG som sätter kniven i en saftig biff och du som får nöja dig med en vanlig sallad, JAG som flyger på semester med Granntanten och JAG som står som ägare till båda bilarna, medan du får cykla in till stan och handla. Men .. UTAN kostym och UTAN cykelhjälm.

Utan cykelhjälm??

Vi måste tänka på att Veronica Palm kan finnas var som helst i en ny maktposition, eller hur? För du kommer att bli den minste bland de minsta i det nya Paradiset .. den usle vite, medelålders, lata, svenska, heterosexuella mannen.

Heterosexuella mannen??

Men det kanske de ändrar på när du är på Genuslägret?

Men jag kommer att älska dig i alla fall .. fast kanske inte riktigt på samma sätt? Men det löser sig nog .. du får nog med dig en instruktionsbok när du kommer hem, så får vi se hur de har tänkt sig.

.. och då bestämmer sig Maken för vad han ska rösta på den 14:e september.