måndag 3 oktober 2011

Tänk så det kan bli!!

Håkan Juholt låter sig intervjuas i Aftonbladet för att rätta till alla beklagliga missförstånd som uppstått i samband med den omtalade skuggbudgeten.

Så HÄR var det!!

Egentligen.

Håkan Juholt och Tommy Waidelich lämnade över materialet HULLER OM BULLER och talade om att flera avsnitt SAKNADES och underlät dessutom att göra någon som helst KAPITELINDELNING och allt detta för att alla skulle beredas möjlighet till ett samtal som skulle leda till större begriplighet.

Det var DÄRFÖR som Carina Moberg skrev .. "Vi har en budgetmotion som inte håller måttet vare sig till form eller innehåll. Den måste helt enkelt skrivas om."

Det är ju SJÄLVKLART att något så rörigt som ligger huller om buller utan någon ordning alls och dessutom saknar stora bärande delar och sammanhang, måste skrivas om. Det fattar väl vem som helst!!

SÅ kan det ju inte se ut. Det var inte meningen att det skulle se ut så. Meningen var att Carina Moberg skulle skapa form och innehåll och skriva om röran. (Det verkar faktiskt trovärdigt .. män med makt brukar slänga över en hög osorterade, oläsliga handlingar till närmsta kvinna och förvänta sig ett strukturerat och begripligt material tillbaka.)

Att sedan tolka denna totala rörighet som att den store ledaren inte har koll på läget eller vill utesluta det som fattas och låg någon annanstans .. eller på annat sätt vill göra något annat än det han sa i sitt FANTASTISKA linjetal där han talade om allt det som saknades .. men fanns någon annanstans i en egen rörighet .. det är ju helt obegripligt.

Hur TÄNKER folk egentligen???

Och därmed är Håkan Juholts anseende återupprättat och de som tvivlat får stå och SKÄMMAS. Så kan det gå för tvivlare.

Och jag som tänkte helt fel, har svårt att hålla mig allvarlig .. för precis så här lät det när Dottern försökte göra gällande att hon minsann gjort det hon inte gjort fast hon gjort det på ett annat sätt och om det inte fungerade så var det minsann inte alls HENNES fel utan mitt eftersom jag uttryckt mig så luddigt och otydligt.

Förmodligen ska jag känna mig tacksam över att just den här rörigheten inte är MITT fel!!

SvD, SvD, AB, AB,

7 kommentarer:

  1. Fantastiskt sammanfattning!

    SvaraRadera
  2. Såg på morgontv i morse. Där var han med och påpekade flera gånger med sitt finger riktat mot pappersbunten. Här är den den enda som finns. Tror dom pratade 20 minuter om papperens betydelse inte om hur allt snack uppkommit. Intressant nej inte ett dugg
    Ha en bra morgondag

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ej sätta många kronor på att Juholt kommer att få vara kvar till valet 2014.

    Att ha mindre förtoende och popularitet än Mona Sahlin är ett svårslaget rekord som Juholt innehar.

    Dock tror jag inte dom äter tårta på Partihögkvarteret på Sveavägen pga detta rekordet.

    =)

    SvaraRadera
  4. Vi andra HOPPAS att han sitter kvar över 2014. Då om någon gång kanske kanske sossarna inser att dom är en dinosarie och att de behöver demokratisera sig internt. Eller kanske inte... Han som statsminister vore en fullständig katastrof.

    SvaraRadera
  5. När det gäller Juholt så har vi lika olika uppfattning här hemma som när Mona Sahlin satt i ledningen.

    Dvs Maken hävdar med bestämdhet att Håkan Juholt ALDRIG kommer att bli statsminister och tror att han kommer att vara borta innan nästa val .. och jag håller med honom i det första fallet men är rätt övertygad om att sossarna kommer att blunda och klammra sig fast vid sitt felval tills några andra (läs vi) fäller avgörandet och startar det interna drevet.

    Om tre år så vet vi hur det blev ..:-D

    SvaraRadera
  6. Håller med dig! Var kan vi satsa stålar om detta vad?

    SvaraRadera
  7. Nils Dacke .. jag är ingen spelare men i det här fallet så är det frestande. Men hur man gör .. det har jag ingen aning om???

    SvaraRadera