onsdag 4 april 2012

Kaos ...


 .. råder för närvarande i mitt liv!

Det är inte något Juholskt sossekaos med internt krypskytte och falskspel och inte heller den sortens falska vänskapsbetygelser som Mona Sahlin vittnade om i "Min sanning" i går och som Stefan Löfven säkert kommer att få känna av nu när hans politiska vision börjar likna en gammaldags karbonkopia av den vi redan har att förhålla oss till .. utan hederlig, rörig, helt .. nåja .. ganska normalt kaos.

Mitt kaos är av den typen som mer svetsar samman människorna i det och leder till kreativa lösningar .. även om det naturligtvis finns ett inslag av falskspel som kommer utifrån. Det går liksom inte att få till det ultimata kaoset om inte det finns en yttre "fiende", eller hur?

Inte vet jag hur det kommer att sluta, men antingen så blir det en positiv och efterlängtad förändring av mitt liv, eller så blir det en negativ försämring som kanske kan leda åt ett helt okänt håll .. eller så landar jag mitt i den röra jag alltid befunnit mig i??

Men vad sjutton .. det är bara att köra på så det ryker så får resultatet utvisa vart det leder.

Men tiden räcker inte till riktigt för bloggande och tankeverksamhet utanför kaoset.

8 kommentarer:

  1. Kusinen från landet4/4/12 17:56

    Jag hoppas verkligen att det snart lugnar ned sig för dig.

    SvaraRadera
  2. Du har möjligtvis inte fått besök av mjölkbudet Soahc på senaste tiden? De där tidstjuvarna kan vara ena riktiga bovar ibland :) :)

    Se till att ordna med ditt liv först, vi förstår att du har mycket annat att stå i så låt bloggen vara för nu.

    SvaraRadera
  3. Du får hoppa upp på vår räkmacka så kör vi så det ryker. Då går det bara uppåt.

    I alla fall tror jag det fortfarande. Inget besked än, men min mamma sa alltid att inga nyheter är goda nyheter, så det tror vi på.

    Håller tummarna för att allt går bra och att du återkommer med förnyade krafter när du kan och hinner. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas kaoset leder till en positiv förnyelse. Och att det gör det snart. Under tiden får du hämta styrka hos din "flock"(maken ingår i den också så klart)
    Tänker på dig och skickar massor av positiv energi över nätet.
    Kram min vän!

    SvaraRadera
  5. Hälsningar från norr till dig. Varma sånna.

    SvaraRadera
  6. http://www.youtube.com/watch?v=6tCtM8UEQv8&feature=related

    SvaraRadera
  7. Saknar Din svada. Har abstinensbesvär! Hjääääälp!

    SvaraRadera