onsdag 25 juli 2012

Att bli läst ..


... och få kontakt med likasinnade är förmodligen den starkaste drivfjädern hos de flesta som bloggar. Twingly som övertagit Bloggportalen har insett detta och har tydligen gjort ett avtal med Bokus .. som också har ett visst intresse av att människor läser .. där de erbjuder extra exponering av din blogg om du länkar till och kommenterar valfri bok ur Bokus utbud.

Eftersom jag är lite av en deckarfreak så tänker jag ta tillfället i akt och utnyttja den chansen för att rekommendera en deckare .. Vargudden .. som jag inte tror finns på Bokus lista. Den är skriven av Peter Strobl och finns alldeles gratis och lättillgänglig på hans blogg.

Jag måste erkänna att jag är lite tveksam när det gäller litterära ambitioner i bloggform och jag väntade in de fyra första avsnitten för att få en helhet innan jag började läsa .. och fann till min glädje att jag såg fram emot de kommande avsnitten.

Men det är ju sorgligt om ingen vet att den finns, tycker jag och uppmanar alltså alla andra att också läsa den .. och lämna en kommentar .. för bekräftelse är rena raketbränslet för kreativa människor och det vore ju för bedrövligt om han skulle ledsna på hela projektet innan upplösningen.

Men för att inte bli anklagad för att utnyttja systemet utan att ge något tillbaka så kan jag också skriva några ord om Mons Kallentoft som kommer ut med en ny bok .. Vattenänglar .. i dagarna. Den går som följetong i SvD som jag i och för sig får varje dag, men jag satsar på att köpa och äga boken .. för det finns inte mycket som går upp mot en egen stunds avkoppling med en god bok av en författare som jag tycker mycket om.

Si så där .. nu har jag gjort reklam, utnyttjat både Bokus och Bloggportalen i hopp om att sprida lite ljus över en bloggdeckare som bör läsas.

Det är ingen dålig början på en solig dag!

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen. Jag ska gå in och läsa hos Peter senare.

    Första gången jag kom i kontakt med Johan Theorin så var det genom vår morgontidning. Då sparade jag alla sidorna för att få läsa dem sammanhängande. Det gav mersmak så numera har jag alla hans utgivna böcker.

    Any, om du har en mailadress som du kan dela med dig av så har jag en intressant debattartikel från vår morgontidning att dela med mig av. Min adress hittar du på bloggen.

    SvaraRadera