torsdag 21 april 2016

"Jag tror Miljöpartiet har dragit lärdomar av det här"......


.. sa Stefan Löfven när han intervjuades av Dagens Industri angående turerna runt Miljöpartiet. En lärdom, som i alla fall Gustav Fridolin tillgodogjort sig, är att alla utom han själv häpnar över att ledaren för ett feministiskt parti, inte hade en aaaaning om att kvinnor känner sig kränkta när män vägrar ta deras utsträckta händer.

Det var en gång en annan uppståndelse runt en annan muslimsk man som petades från ett annat parti .. och jag börjar genast fundera över vilka lärdomar detta andra parti drog av mediestormen som blåste då?

Det började så här, vilket jag skrev om under rubriken "Moral är en ståndpunkt som vi intar gentemot folk som vi inte tycker om" .. och 14 dagar senare såg både jag och partiet ljuset i tunneln under rubriken "Aha!!! ..?"


"Regeringen har inget samröre med extremister" .. sa Stefan Löfven i dag och jag hoppas att det beror på att Socialdemokraterna drog "en del lärdomar" av stormen runt utnämningen av Omar Mustafa .. men jag misstänker att det finns ett och annat som sossarna hoppas förblir dolt bakom partidörrarna.



DI, SvD, Expr.,

3 kommentarer:

  1. Hmmm.... du bör kasta ett öga på det här inlägget av Johan Westerholm.

    SvaraRadera
  2. Något som just aldrig nämnts är de jämlika, ej feministiska, männen som kanske först blir handskakade och så vänder sig muslimen mot t.ex frun och vill inte ta i hand. Pratade med min man om en sådan situation och vi lutar åt att för hans del skulle föraktet välla upp.

    Nu har jag fördomen att skakar man inte hand så vänder man sig knappast till kvinnan först, men ... vete fan om det först hälsades mig med gesten mot bröst och sedan sträcktes kardan fram mot min man. Han tror att risken skulle varit stor att han spontanryggat tillbaka.

    SvaraRadera
  3. "Moral är en ståndpunkt som vi intar gentemot folk som vi inte tycker om". Klockrent. Med tanke på hur moralistiska tongångarna är nu så måste miljöpartister vara hatade av alla.

    Jag har hamstrat popcorn under dagen, i förhoppningen att de olika S-fraktionerna skall börja läcka bilder på varandra i komprometterande situationer. En favorit som borde upp ur internets gömmor är den där Malmösossen Hillevi Larsson står och håller upp en bild med en karta på Palestina, där israelerna drivits ut i havet.

    SvaraRadera