.. det tillhör livets olösliga mysterier.
I alla fall madrassen.
När det gäller den ständigt lika brännande frågan om ett mynt som faller från toppen av en skyskrapa kan döda en förbipasserande människa, så har en fysiker gjort ett experiment och har därmed ett svar.
Det gör inte ens ont!
Vilken besvikelse .. särskilt för den som kanske precis lägger sista handen vid sitt livs första kriminalroman med det fallande myntet som mordvapen.
För min del har jag problem med min madrass. Varje morgon .. nåja .. när jag bäddar min säng, så har madrassen vandrat över vänsterkanten på sängen? Jag har undrat hur jag sover egentligen? Vad drömmer jag? Eller är det en överkonsumtion av socialdemokratiska bloggar som ger det här resultatet?
I går beklagade sig Maken .. jag kan inte fatta varför min madrass åker åt vänster varje natt??
Va!!! Vad konstigt?? .. och så fick jag ju som vanligt dåligt samvete och inbillade mig att det var mitt fel, på grund av min överkonsumtion osv osv.
Men efter att ha kontrollerat med Dottern så visade det sig att hennes madrass OCKSÅ gled till vänster under natten och måste korrigeras varje dag .. även om det inte skedde i samband med någon form av bäddning.
Märkligt!
Kan alltsammans bero på mig och mitt missbruk? Eller är vårt hus byggt på någon märklig Currylinje/kryss eller på en Hartmannlinje?
Jordens rotation och dragningskraft .. sa Maken. Det är en jädrans acceleration på natten och så sover vi på övervåningen också!
Hahaha!
Motsols är det också .. mumlar han vidare och lämnar rummet.
Och där står jag med min hängande madrass, mitt dåliga samvete och undrar .. ligger era madrasser still hela natten??
Och hur är det med de riktigt brinnande röda vänstermänniskorna? Var vaknar dom på morgonen?
DN,
Jordstrålning
Stegra – Locket på från Riksgälden
4 timmar sedan
