söndag 6 maj 2012

En riktig kommunist!


Min Katt är en hängiven kommunist. "Av alla efter förmåga .. åt alla efter behov" ... tolkar hon som att jag ska betala för alla räkorna och ge henne hälften när jag äter en räkmacka.

Och då anser hon att hon är generös?

I kväll ser vi partiledardebatten tillsammans och jag ser hur hon förvirrad söker bland okända ansikten .. VAR är Lars Ohly, räkmannen??!!

När jag hjälpsamt pekar ut Jonas Sjöstedt försvinner hon som en avlöning in genom hålet i dörren under trappan, till utrymmet där kattlådan står och där en liten katt kan ta betäckning vid stor fara.

Och jag förstår henne. Jonas Sjöstedts fanatiska utstrålning och frälsta predikantblick gör att jag också börjar längta efter Lars Ohly. Dessutom börjar jag söka med blicken bakom vänsterledaren .. kan månne Simon Fors dölja sig i kulisserna med sitt moderatbly och sitt medelklasshat??

Från att ha sett på Vänsterpartiet som ett rätt oförargligt parti med rödvinspimplande kultur- och mediaprofiler som sina största förespråkare .. känner jag något som påminner om rädsla.

Hur kan man vara så verklighetsfrämmande och fullständigt ekonomiskt ansvarslös?? Löften om de mest enorma satsningar varvades med välfärdsutfästelser utan täckning ... och resten av världen som ändå är kunden som företaget Sverige är fullständigt beroende av, verkade inte finnas med i Vänsterns världsbild?

En tungomålstalande frikyrkopastor  verkar sansad och verklighetsförankrad i sammanhanget.

Kom fram .. säger jag till Katten. Visserligen får du aldrig Lars Ohly tillbaka, men den här gubben lär inte få mycket att säga till om under din livstid och förhoppningsvis inte under min heller.

Hon verkar inte helt övertygad, men som tröst får hon halva min ost från kvällsmackan och så är ordningen återställd.

Vem var det som var i stället för mustaschen? .. frågar hon.

Det var han som talade minst den här gången.

Åhh .. HAN???


DN, SvD, Expr., AB, AB,

6 kommentarer:

  1. *kliar rygg å slänger räkor. Din rygg å räkor åt kattskrället*

    SvaraRadera
  2. Eric Larson7/5/12 22:17

    Att bankerna går med 79 miljarder i vinst på ett år är i er borgares värld helt rimligt, men lite högre skatter och lite bättre välfärd är totalt omöjligt och ekonomiskt oansvarigt....

    Jadu...

    SvaraRadera
  3. @Erik Larsson,

    När banker går dåligt är de dumma för vi skattebetalare blir tvungna att hjälpa till - när banker går bra är det också fel.

    Men vet du, det är ingen som tvingar folk att låna pengar och skuldsätta sig.

    Själv har jag sparat jobbskatteavdragen de senaste 6 åren och känner mig fri och behöver inte alls i den mån kräva min rätt från andra (samhället).

    Tänk vad bra det vore om det var fler som gjorde så, då skulle vi verkligen kunna fokusera och hjälpa de som verkligen behöver hjälp?

    /Henrico

    SvaraRadera
  4. Off topic,
    Lästips...
    http://jorgensdotter.wordpress.com/2012/05/07/han-sitter-gra-14-2/

    SvaraRadera
  5. Off topic,
    Lästips...
    http://jorgensdotter.wordpress.com/2012/05/07/han-sitter-gra-14-2/

    SvaraRadera
  6. @Trollan

    Det där stämmer inte, alla som väntar på livsuppehållande sjukvård, nya organ, exempelvis njurar eller andra organ kan aldrig bli utförsäkrad i dagens sjukförsäkring.

    Jag har en bror som väntat på att få en ny njure i över 4 år och han kommer ALDRIG att bli utförsäkrad.

    Det där inlägget är så oseriöst.

    Henrico

    SvaraRadera