lördag 28 december 2013

"Visst är det sant ..

.. att alkohol aldrig har botat någon från förkylning .. men det har ingen läkare heller", sa Winston Churchill.

Så om någon undrar vad jag har för mig, så är jag precis på väg mot soffan med ett glas vin, en filt, en film och en dundrande förkylning. Näsan kunde jag ha haft nytta av för några dagar sedan då den kunde ha använts för att gestalta renen Rudolf .. men man kan inte få allt här i världen.


Däremot så har jag ännu inte nått den grad av förvirring att jag längtar efter "remsor" med kokain för att sätta fart på hjärnverksamheten .. men det kanske kommer så småningom?? I vilket fall som helst, och efter den här intresseanmälan .. så ska det bli spännande att lyssna på när Jan Malmsjö läser in det nya året om några dagar.

SvD,

10 kommentarer:

  1. Jodå, alkohol hjälper visst mot förkylning. Framförallt whisky. Jag lovar ;-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Nä men din stackare!

    Hmm har rätt, alkohol hjälper även om den inte botar.
    Man tager en rejäl dos whisky, blandar i en tredjedel färsk citronsaft, en nypa socker, och fyller sen på med hett vatten. Intages innan drycken svalnat.
    Gör om varje halvtimme!

    Festliga glas! Speciellt det som är i stadiet "det ska inte va mer här nu" :)

    SvaraRadera
  3. Wiskey är kanonbra speciellt om man har rethosta och inte kan sova pga det. Drick ett glas en stund innan sänggående men var noga med dosen. Jag lindrar förkylningen med wiskey, men håller mig till 1-2 glas har en bekant som brukar dricka en liter om dan de första dagarna han är förkyld och jag lovar han blir inte bättre utan det tillkommer en hel del andra krämpor Susanna Svensson

    SvaraRadera
  4. Man tycker ju att alkoholen borde "bränna" bort bakterierna. Och att man borde bli bättre då. Men jag har läst att alkoholen tvärtom försvagar motståndskraften och förlänger förkylningen. Ja, inte vet jag. Hade jag haft någon alkohol hemma hade jag nog provat. Min förkylning har passerat två veckor nu. Väldigt jobbig är den. Krya på dig, med eller utan alkohol. =)

    SvaraRadera
  5. DN börjar mer och mer likna kvällspressen och vara en vänstertidigning. Rubrikerna borde ha varit blogginläggen/ tweetsen ENLIGT EMNUEL inte enligt alla….

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/bloggarna-som-forandrade-sverige/

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/twitterinlaggen-alla-pratade-om/

    Krya på er alla som är förkylda.

    *peppar peppar*

    SvaraRadera
  6. Hmm... jisses! Så nästan osannolikt fånigt. "Bloggarna som förändrade Sverige" och så listar han My Vingren och Nujen med #jag är Jason! Hur fanken har det "förändrat Sverige? Hur många procent av befolkningen har ens hört talas om de båda grejerna?

    "Twitterinläggen ALLA pratde om" haha..
    Ibland får jag ett intryck av vår moderna media som en högstadieklass eller kanske en studentnation. ALLA var där...när man pratar om en fest t.ex. Jorå alla i den egna kompiskretsen, vilken man i DN verkar missta för "Sverige". *pannslag*

    SvaraRadera
  7. Ha,skulle den där tossiga My Vingrens ( fota skrev )angrepp på Marcus Birro vara något som förändrade Sverige enl Dn ?!!!
    Nu får dom väl ändå ge sig.Dom kan inte ha några högre tankar om sina läsare.

    SvaraRadera
  8. Mona..jag tror inte de bryr sig ett dugg om läsarna. De skriver för varandra i första hand. Så går det som det går med upplagorna också.

    SvaraRadera
  9. Malin: Eller hur!

    SvaraRadera
  10. jag skulle gärna vilja prova kokain-fan vad korkat-han är ju dement kraken....

    SvaraRadera