tisdag 23 juni 2015

Åh neeej ..


.. nu börjar jag ana hur den rödgröna samarbetsregeringen tänker vinna folkets hjärta under Almedalsveckan!

FOLKLIGHET!!

För när jag sitter och halvsover framför tv:n medan Maken njuter av Allsången .. ett program som jag måste erkänna är ett av de tråkigaste jag vet .. ser jag plötsligt vår statsminister, iförd ett genomskinligt plasttält, sjunga Änglahund tillsammans med Hasse Kvinnaböske Andersson. En fullständ absurd upplevelse.

Något senare ser jag vem han är där med. GUSTAV FRIDOLIN! Som formligen strålar av folklighet och allsångsglädje.

Ett nytt och modernt .. ?? .. grepp. Statsministern är ju känd för sitt amatördiktande och Utbildningsministern för sina Youtubefilmer så tanken svindlar .. vad kan vi förvänta oss i Almedalen om en vecka?

Sång kanske?

För alla vet ju att svenska folket formligen ÄLSKAR allsång, roliga parodier utan innehåll och lite tjo och tjim i största allmänhet. Så om samarbetsparet Fridde och Steffe hämtar inspiration på Skansen kan Almedalsveckan bli minnesvärd på ett annat sätt än som den scen där vice Statsministern vräkte ur sig sitt hat mot den vite, medelålders, svenske mannen.

Om jag inte räknat fel så talar Stefan Löfven redan på måndag?

Tänk om han drar en rap på den odödliga texten ... Jobbagendan är ingen quick fix, det beror på att knäcka arbetslösheten är ingen quick fix ... med refrängen 50-40-30-40-27-30 .. SIFFERBINGO!!!!


Jag räknar dagarna ....



Motpol,

10 kommentarer:

  1. http://ingangsvarden.blogspot.se/2015/06/fritt-fall-sang-pa-skansen.html
    Hahahahaha!

    SvaraRadera
  2. Tänk om vi kunde få nån riktigt jävla svår politiker som inte är ett dugg folklig,den skulle jag rösta på. Nån som hatar allsång på Skansen och svensktoppen och istället gillar svår inprovisationsjazz eller Black metall. Nån som står för sina åsikter även om ingen annan gillar dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välj mig Pitten jag hatar Allsången som jag anser vara själsdödande vem som än håller i det. Jag älskar Def Leperds och modern opera. Jag står för mina åsikter även om det kan rendera i kompanistryk från partipiskorna. Ingen skall tala om för mig att jag inte får ha rosa hår och blommiga tight som moderat ,mot DÖ, tjock tant och 63 år - jag sitter på avbytarbänken i kommunfullmäktige och kommer aldrig längre. Välj mig och jag lovar att det kommer bli ändrig på mycket innan jag halshuggs.

      Radera
    2. Du har min röst, Granny. Om du lovar att inte använda den till något DÖdligt ändamål! ;-)

      Radera
    3. Jag väljer dig lätt granntanten :)

      Radera
  3. Sånt folk kommer aldrig längre än kommunfullmäktige.

    SvaraRadera
  4. Och sittplatser har man lyckats få! Vi vanliga, får stå!

    SvaraRadera
  5. Varför har de plast på sig?

    Vill de inte utsätta sig för kompetensregnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt en allmänpreventiv åtgärd för omgivningen för att vi inte skall angripas av maktfullkomlighet och annat politiskt vansinne (tror jag). Något litet att vara tacksam över.

      Radera
    2. Åh du kloka människa. Att jag inte fattade det själv? ALLA politiker bör naturligtvis ha skyddsplast när de rör sig bland "vanliga" människor. ;-)

      Radera