tisdag 16 juni 2015

Jag skäms, ..


.. jag skäms så att jag nästan mår illa när jag följer budgetdebatten och hör oppositionen varna för den destruktiva politik som regeringen tänker föra de kommande  åren.

Jag skäms när de sedan viker ner sig och godkänner den budget som de ägnat en hel dag åt att plocka sönder, kritisera och varna för.

Jag valde ett alliansparti att representera mig och i det valet ingick ingen DÖ-överenskommelse. Hade det gjort det så hade jag gjort ett annat val. Den träffades bakom ryggen på mig och alla andra alliansväljare medan vi häpet följde den nyvalde statsministerns fumlande, tramsande och klumpiga hantering av den "vinst" han var så illa förberedd för.

Tack och lov .. sa vi, när han ställde ultimatum och sa att han minsann inte tänkte regera med någon annans budget. Take it or leave it .. skroderade han och vill ha nyval och sedan fick jag is i magen när det gick upp för mig att jag köpt vänsterpolitik för min röst. I värsta fall i 8 år framöver.

I dag fick vi se en glädjeberusad minoritet som ÄNTLIGEN fick möjlighet att bedriva en politik som en majoritet av väljarna inte vill ha?

Det är så man vill kräkas.

Av alla borgerliga riksdagsledamöter fanns det bara TVÅ .. Finn Bengtsson och Anders Hansson .. som satte sina politiska karriärer på spel, eftersom de tyckte det var viktigare att fullfölja det uppdrag de fått av sina väljare än att hjälpa Stefan Löfven & Co att klamra sig fast vid makten.

Det är för bedrövligt .. och i det här läget så verkar det som att den som vill vara bergsäker på att slippa dagens regering inte har något annat val än att rösta på SD?

För pågår den här cirkusen till 2018 så finns det inga garantier för att DÖ-överenskommelsen inte fortsätter i 4 år till om det vill sig illa och Alliansen hjälper de rödgröna att sitta kvar.

Blir valutgången den omvända blir det däremot döden för DÖ. Sossarna är erkänt dåliga förlorare och ordhållare och kommer aldrig att lägga ner rösterna på sin egen budget.


Jag HATAR att bli lurad när jag visar förtroende .. oavsett vad det gäller. Jag känner mig förminskad, förlöjligad och mår riktigt, riktigt illa  ..


SvD, SvD, SvD, SvD, Expr., DI,

9 kommentarer:

  1. utlandssvensk16/6/15 23:06

    Sluta gnälla!

    Samtliga allianspartier var extermt tydliga med att de under inga omständigheter tänkte samarbeta med SD. DÖ innebar endast att de uppfyllde detta åtagande,

    Skyll inte på politikerna! De har varit extremt tydliga! Skulden ligger på DIG och alla andra som röstade på sjuklövern. Ni begår folkmord på era barn och barnbarn och är, utan tvekan, de absolut vårsta människorna som någonsin har vandrat på denna planet

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har varit extremt tydliga med att inte samarbeta med SD, men aldrig sagt att de ska släppa fram en SVMP budget genom att lägga ner sina röster. Hade man sagt detta före valet hade ingen kunnat klaga, men då hade heller inte Alliansen nått över 20% gränsen och SD hade varit ännu större.

      Jävligt lätt att vara kaxig som utlandssvensk, men tänk efter lite, vid nästa val i det landet du befinner sig i kanske resultat blir en flygbiljett för dig hem till Sverige. Du kanske inte inser att du är en sådan "inneboende" som vissa väldigt nationalistiska partier gärna skicka ut ur landet.

      Radera
  2. Alliansen har bundit ris till sin egen rygg och må bestraffas för detta. Frågan är om inte alliansen är lika mycket vänster som regeringen, eftersom man i praktiken ger sitt stöd till vänsterpolitiken, fast man orerar om motsatsen, dock föga trovärdigt.//tompas11

    SvaraRadera
  3. Any skriver: "Jag valde ett alliansparti att representera mig och i det valet ingick ingen DÖ-överenskommelse. Hade det gjort det så hade jag gjort ett annat val."
    Frågan blir då om du törs chansa igen vid valet 2018..? //tompas11

    SvaraRadera
  4. Om SD lyckades rekrytera ett par personer som Finn Bengtsson, skulle moderaterna då ens komma över fyra procentsspärren nästa val?

    SvaraRadera
  5. Det som inte SD äter upp kommer Borgerlig Framtid slafsa i sig när de blir lite mer kända.

    SvaraRadera
  6. "Det är hög tid för ett uppror, svenska medborgare. Ett enat folk kan aldrig besegras...
    Låt er inte offras en och en. Gå samman och rusta till ett fredligt krig. Vägra rösta igen på någon enda av de partier som har bespottat det folkstyre de är satta att respektera. Finn nya och värdiga representanter bland er själva. Det enda som tillåter förtrycket att fortsätta är att ni låter det ske."

    http://samtiden.nu/15395/det-ar-hog-tid-for-ett-fredligt-uppror/

    SvaraRadera
  7. Om du behöver göra något för att bli av med 'skamkänslorna' (om inte bloggposten räcker) så:

    Vilka riksdagsledamöter stod på den lista du lade i valkuvertet? (Du kan säkert hitta namnen på valmyndighetens hemsida.) Maila dem och tala om att du är besviken och kommer inte att rösta på dem 2018!

    SvaraRadera
  8. Jag har klagat till min riksdagsman och han var en av dem som röstade på sin egen budget!

    SvaraRadera