tisdag 3 november 2020

Rösta på Biden, säger Greta Thunberg och ..

.. jag vet inte för vilken gång i ordningen som jag drar ett lättat andetag när jag tänker på att jag inte ens är röstberättigad i USA. Det är annars lätt att inbilla sig det med tanke på det enorma medieintresset i Sverige.

Men OM jag hade haft den möjligheten så hade Greta Thunbergs pekande finger förmodligen fått mig att rösta på Donald Trump. Det är lite så jag fungerar – tala för f*n inte om för mig vad jag ska göra! JAG gör mina EGNA misstag, tack så mycket!!

Och OM det skulle bli så jämnt och eländigt i detta presidentval att det behövdes EN enda särskiljande röst från någon som var helt okunnig och totalt ointresserad av utgången av valet och om jag av någon anledning utsetts till att lägga den rösten, då vete sjutton hur jag skulle hantera det uppdraget.

Är det ens ett val?

Det är väl ungefär som att tvingas välja mellan Stefan Löfven och Bert Karlsson, och vem vill stå inför det valet när det gäller vem som ska representera hela landet?

Men min magkänsla säger mig att det är vad de amerikanska väljarna har att välja på – 4 år med en president som är ungefär lika handlingskraftig, tydlig, synlig, feministisk och värdegrundsinriktad som Stefan Löfven eller 4 år på ett nöjesfält tillsammans med skaparen av Skara Sommarland och skivbolaget Marianne.

Det finns förstås ett tredje alternativ. En kvinna, en mix av Margot Wallström/Alice Bah-Kuhnke/Ann Linde/Isabella Lövin och Ann Ramberg, lurar i kulisserna beredd att ta över om Biden försvinner in i värdegrundsdimman för gott..

Bara tanken på att vara bosatt i ett land som satsar på att bli ett miljoner gånger större Sverige med makt att förändra hela världen i samma riktning som vi vandrat de senaste 6 åren får nästan håret att vitna av skräck.

Men tillbringa 4 år i en ständigt snurrande karusell på ett politiskt nöjesfält är förmodligen inte särskilt föryngrande det heller?



 


3 kommentarer:

  1. Trump är faktiskt den första president som inte startat nya krig, bara detta konstaterande avgör vilken som det ska röstas på. Han har lyckats skapa fred mellan ett antal länder, dessutom tar han hem trupper stationerade utomlands. Trump har förmått företag som lagt sin produktion utomlands att flytta hem produktionen till USA. Trump har genom lyckade jobbsatsningar skapat över 6 miljoner nya jobb i USA, för det är faktiskt i USA som han är president vilket många inte tycks inse. Förutom detta så tar han inte ut någon lön för sitt presidentskap. Ställ detta mot den pedofilmisstänkte och svagbegåvade Biden så är valet inte särskilt svårt.//tompas11

    SvaraRadera
  2. Men i Sverige blir inte Trump vald eftersom han är Trump. ALLA gillar Biden eftersom han INTE är Trump! Självklart, eller hur? Att vara och se ut som Trump är skadligt för demokratin, medan att vara förvirrad men godkänd av vänstereliten, som Biden och Löfven, är grunden för den VERKLIGA demokratin där folket får lära sig vad som gäller.

    Allt det där som du skriver om är bara bisaker när det finns VERKLIGA problem som metoo, BLM och klimatångest att ta itu med. Vad är väl
    ökad produktivitet och minskad arbetslöshet jämfört med SVENSK SYSSELSÄTTNING i äldreomsorgen?

    Fråga bara Anders Lindberg & Co.

    SvaraRadera
  3. I en sagovärld ljög stela androider fastän de inte gjorde det. "-Jag talar sanning, men det jag säger stämmer inte" sa en sådan vådlig maskin. En mink lagstiftade om att den typen av maskiner skulle ha elsladden urdragen.

    SvaraRadera