lördag 17 augusti 2013

Aj, aj, aj ...


 .. att dras med dålig impulskontroll och ett häftigt humör tillsammans med en tendens till att reagera aggressivt på kritik, det är verkligen inga bra ledaregenskaper.

"Bekymra du dig om din kant! Det här fixar JAG!!" .. röt Löfven åt Fredrik Reinfeldt när han inte ville redovisa för vilka han tänkte bilda regering med vid en eventuell valvinst 2014.

Det var liiiiite obetänksamt av sosseledaren eftersom Allianskanten inte hade några som helst bekymmer i den vägen och de två eventuella samarbetskandidaterna inte visade någon större glädje över att få höra att de också förmodligen borde bekymra sig på sin kant eftersom .. "det här fixar JAG!!!"

Så om vi får en annan regering efter valet så vet vi vem som bestämmer och att vi bör bekymra oss på vår kant medan han fixar det hela efter eget tycke?

När det blåste kallt om öronen på Omar Mustafa och alla dem som lovat honom guld och gröna skogar om han axlade manteln som sossarnas muslimska ansikte utåt .. så hukade Stefan Löfven i bakgrunden och väste irriterat åt journalisterna ... det är ANDRA som nominerat honom. Han får välja. Det som vi redan visste var oacceptabelt och det är bäst att han avgår. Och så tvådde han sina händer och vände ryggen åt hela pinsamheten.

Nu släpps en bok om den Nye Store Ledaren. Sossarnas egen Dynamit-Harry .. mannen med mottot, "Det här fixar JAG!!"

Och där påstår Mona Sahlin att han inte är feminist!!

Hon nämner till och med det tillfälle då Stefan Löfven, som ordförande för IF-metall, motarbetade LO:s förslag om jämställdhetspotter som skulle gynna lågavlönade kvinnor i främst vården .. "Jag tycker det var grovt fel, olyckligt och politiskt dumt av IF Metall och de andra förbunden. De befäste bilden av att männen alltid tänker på sig och Kommunal får kämpa på själva."

En åsikt som hon delar med en hel del andra socialdemokrater.

Hur understår hon sig? Hur understår sig NÅGON att kritisera Stefan Löfvens tidigare beslut?

Och sinnet rinner på Stefan Löfven  .. igen ..  "Det får stå för henne. JAG är feminist!" .. säger han upprört. "Partiet har inget med det att göra, inte ett jävla dugg!"

Maken blir road .. "det är nästan så man hör hur han tänker j**la k****ngar", säger han och påstår att han känner igen "typen".

Vi får väl anta att han menar urtypen för en feminist? Annars kanske Löfven blir arg och känner sig kränkt och då vet man inte vad som händer.

Men om jag var Fredrik Reinfeldt så skulle jag inte kunna låta bli att peta på sosseledarens känsliga punkter .. igen och igen och igen .. för att få nöjet att höra honom förlora humöret och avslöja sin ärliga syn på livet som partiledare ..

"Det här fixar JAG! Partiet har inget med det att göra, inte ett jävla dugg!!"

SvD, AB, AB, Expr., Expr.,

4 kommentarer:

  1. Säger bara en sak, de är ju sossar och man kan inte vänta sig något annat.

    Har de någon egen politik över huvud taget? Det enda jag hört de senaste 7 åren är gnäll, gnäll, gnäll.

    PS. I kväll är jag extremt trött på dem. :-)

    /Henrico

    SvaraRadera
  2. och när jag tjatar på maken- " men läs NU då! NU har Anybody överträffat sig själv igen!

    Hur många ggr kan man säga det då? utan att förlora cred..

    Min själ är regnbågsfärgad och jag äktar dig i nästa liv. F*** Russia.

    SvaraRadera
  3. Jag finner stor humor i att Mona S inte har slutit an till kodexen som de flesta män inom partierna har att man inte säger något negativ om forna eller nuvarande kollegor. Jag tyckte inte att hon var en bra partiledaren eller potentiell statsminister, men som kritiker till det egna paritet uppskattar jag henne mycket :D

    SvaraRadera
  4. Såg Damberg i morse på SVT morron och han slirade hit och dit på frågan om hur S kan sätta sig emot det 5'e jobbskatteavdraget samtidigt som man gjort klart att man inte tänkte riva upp det vid en ev. valvinst. Hur ska man kunna bilda regering med MP o V då?

    Komiskt, men han klarade det ändå hyfsat bra p.g.a. en sak: Han körde inte den vanliga S-startegin - klaga på allt som regeringen gjort och framhåll dig själv som guds sändebud med alla lösningar (ofinansierade)

    Men jag insåg en sak, S har gjort en stor miss: De valde inte Damberg till partiledare. Han är precis de som S behöver istället för en betong-fackpamp.

    SvaraRadera