fredag 9 augusti 2013

Vi måste nog börja ompröva ..


.. gamla ordspråk, tror jag?

"När fan blir gammal så blir han religiös" .. är ju en gammal klassiker som borde stöpas om i ny och modern tappning. Till exempel som .. när sossarna blir desperata blir så de religiösa, eller något i den stilen.

För nästa år är det TRE val som sossarna har gett sig själva den på att vinna. Att det kanske kan vara lite splittrande att samtidigt satsa på tre grenar i politikens eget SM 2014 är inget som slagit partiledningen som går all in för guld i samtliga grenar.

Och nu är de så religiösa att de utger sig för att representera varje tänkbar religionsyttring som finns i vilken liten byhåla som helst. Och om satanisterna bara visar sig vara så stor väljargrupp att de kan göra skillnad i riksdagsvalet om de får draghjälp i kyrkovalet, så är jag övertygad om att både brödraskapet och Morgan Johansson öppnar famnen för den gamle fan som då får anses ha blivit religiös.

Det är så patetiskt och löjeväckande att jag redan nu har bestämt mig för att rösta i kyrkovalet nästa år, för första gången i mitt liv.

För i likhet med Socialdemokraterna så tror jag varken på Gud, Jesus eller den Helige Ande och därför så tänker jag utnyttja den lilla makt jag har för att placera rätt parti på rätt plats.

För om politikerna överhuvudtaget ska ge sig in i religionen så ska de i alla fall representeras av ett parti som inte skäms för att erkänna att de tror på Gud.

Jag ska rösta på Kristdemokraterna, för om det finns en Gud så har h*n förmodligen humor .. h*n har ju ändå skapat människan och därmed också politiken .. och då tycker h*n troligtvis att Göran Hägglund är en kuligare kille än Stefan Löfven. Dessutom så tror jag att de som tror på Gud i Kd mer ser på livet efter detta som en icke skattebelastande studieresa än som slutet på en lönande karriär och/eller förlusten av en maktposition.

Kanske det också skulle kännas tryggt för Gud med ett parti som inte består av två vildsinta falanger som strider om partiledarposten??

Och kanske, kanske så får jag som belöning för mitt val ytterligare en lika fantastisk sommar som i år.

Lokalt över min lilla plats på jorden!! 

 SvD, SvD, AB,

Uppdaterat 21:19 .. Shit!! Kyrkovalet är I ÅR!!! Där ser man hur engagerad jag är i kyrkopolitiken. Men rösta ska jag ..

.. GÖR GUD GLAD - RÖSTA PÅ KD DU MED!

4 kommentarer:

  1. Eh...kyrkovalet är i år. Närmare bestämt i September så du kan snuva sossarna tidigare än du tänkte ;-)

    Jag röstar alltid i kyrkovalet, dock aldrig på ett politiskt parti. Vad har de där att göra?

    SvaraRadera
  2. Malin .. suck, ingen kan nog påstå att jag är överdrivet intresserad av kyrkovalet! ;-)
    Men rösta .. det SKA jag göra!! :-D

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken intressant blogg du har, gillar ditt sätt att skriva och diskutera saker på ett lite roligt sätt! /Ny läsare

    SvaraRadera
  4. Jag tvivlar på att det finns en majoritet kristna kvar i Kristdemokraterna, de har jobbat rätt hårt för att bli ett sekulärt parti. Rekommenderar därför ett av de icke partipolitiska alternativen: Posk, Frimodig Kyrka, ÖKA osv.

    SvaraRadera