söndag 11 augusti 2013

Himmelska makaroner! Jag har skådat ljuset!!


Det har väl inte undgått någon att jag inte är speciellt troende eller religiös åt något håll. Varken uppåt eller nedåt, så att säga.

Men det är klart att jag känt en viss tomhet, en längtan efter något att tro på och en förklaring till att allt blivit som det har blivit?

Jag har känt mig som en sökare som trevat fram i ett kompakt mörker, men NU .. himmelska makaroner! .. kan jag tyda tecknen som borde ha fört mig på rätt väg redan långt tidigare!

Vi har TRE durkslag i vår familj, som består av TRE personer .. ett TECKEN från ovan!! .. vi har varit pastafarianer hela tiden, utan att fatta det!

Hur dum får man vara??

Hela min blogg handlar oupphörligen om att det måste vara fel någonstans eftersom vi människor beter oss som vi gör .. vilket får sin förklaring i att pastafarianismens gud .. Det Flygande Spagettimonstret .. var så onykter när h*n (det??) skapade jorden och universum att det blev väldigt många misstag på vägen.

Därav det politiska systemfelet med de felaktiga politiska besluten, inbillar jag mig?

Den globala uppvärmningen får också sin förklaring, vilket borde glädja Gustav Fridolin som förmodligen är smygpastafarian eftersom han i Almedalen berättade att han ville flyga med "vingarna" från en gammal Cadillac av 50-talsmodell? (Nu kallar RIKTIGA bilentusiaster det för fenor, men det är väl inte så noga för en hängiven pastafarian?) Förhoppningsvis bekänner han färg inför valrörelsen och har han dessutom modet att bära det föreskrivna durkslaget på valaffischen så ska jag både stjäla och rama in den samt rösta på Miljöpartiet ... kanske?

Pastafarianismen - en satirisk religion med det Flygande Spagettimonstret som lätt påstruken gud med en tillåtande syn på livet, det verkar vara en religion som är som klippt och skuren för mig!

Nu gäller det bara att googla, läsa på och söka bröder och systrar i Sverige .. och lämpliga valsedlar att använda i kyrkovalet. För jag har bara varit pastafarian i knappt en kvart än och vet inte ens hur jag bör tilltala eller lovprisa "His Noodly Appendage"???

Men det löser sig nog .. här tillåts tydligen hur många misstag som helst på vägen genom livet, så jag har nog redan kvalificerat mig till en hög och aktad ställning.


(Men jag undrar .. måste man ha durkslaget på när man sover???)

DN,

6 kommentarer:

  1. Alltså, nu fattar jag ingenting? Blir man mer pastafarian om man har många durkslag. Då tvingas jag ju erkänna att vi har FYRA stycken. På TVÅ personer. Det senast inköpta är dessutom megastort. Köptes på Ikea i somras när sonen lyckades övertala mig om att det var jättepraktiskt. Speciellt om man är singelman. Ja, han hade en riktig föreläsning med demonstration om det. Och jag blev övertygad. Eller troende, kan man säga. Är det normalt eller inte, med TVÅ durkslag i var? Jag bara undrar?

    SvaraRadera
  2. Jag är med döps vi in eller går det bra att fira med rökta räkor och ett gott vin? Inga prästvigningar hoppas jag för jag tror inte på trosliga ombud. Halleluja äntligen!!

    Upplys mig - informera mig! Jag är hemma!

    SvaraRadera
  3. Trodde ett tag att du fått solsting men så läste jag aftonbladet och då varde det ljus.Ja jisses.

    SvaraRadera
  4. Låter som något som jag skulle kunna tänka mig att signa upp för.

    Annars så har jag starka funderingar på att lancera min religion om fredagsmysets helgd. Jag vill bygga torn som varje fredag får bröla ut från högtalare att vi alla ska vallfärda till våra soffor med öl, vin och chips, men att vi innan ska rikligt förärat vår fläsk-kottlett. Vårt objekt för vår vördande ska vara grisen, och hundar får en särskild plats i himmeln med hedersplats vid matbordet och vi ska i alla våra dagar klappa och ta hand om dem.

    Vi ska alla få gå omkring med grismasker, särklit när vi demonstrerar eller undervisar i förskolan, men vi struntar i att bli förolämpade om det skulle vara någon som vilja att göra skämt/ nid-bilder av vår kära gris. ;-)

    SvaraRadera
  5. Cicki .. FYRA durkslag!! Milda Makaroner, ni måste tillhöra de Utvalda inom pastafarianismen!! ;-)

    Granny .. visst låter det tillåtande och bra med ett spagettimonster som själv unnar sig ett litet glas när det behövs och inte bekymrar sig så värst över eventuella misstag gjorda i samband med det? :-)

    Hmm .. går det åt fanders med pastafarin så ansluter jag mig gärna till Fredagsmysets Helgd! Det låter som en frikyrklig variant som arbetar mot samhällets känsla av kränkthet, vilket låter VÄLDIGT tilltalande!!

    SvaraRadera
  6. Mer tokerier behövs-jag är med.

    SvaraRadera