torsdag 29 september 2011

Att vänta ..

.. är bland det värsta jag vet.

Jag tänkte på det nu på förmiddagen när jag inte gjorde annat än vankade omkring och väntande på en telefonsignal från veterinären. Det är så förlamande och passiviserande att bara vänta på just det besked som gör att man kan agera och verkligen GÖRA NÅGOT!

Och därifrån till sossarna är steget inte långt. Jag följer en hel del sossebloggar, i all tysthet, eftersom det inte är värt besväret att skriva en kommentar. Sossar kommunicerar enbart med sossar har jag förstått .. om ens det?

Så sorgligt och jobbigt det måste ha varit för dem sedan Håkan Juholt blev vald till partiordförande. Själv klättrade jag på väggarna efter 5-6 timmar .. medan de har väntat otåligt i 5-6 månader på ett besked om hur de ska kunna GÖRA NÅGOT.

Nu verkar det som om de får vänta på det beskedet lite till?? Det kan inte vara kul att vara sosse och verkligen vilja spänna upp ett paraply över hela landet och upptäcka att det som erbjuds är lokala regnskydd över de storstäder där väljarna tidigare har svikit.

Och att vara pensionär och få ett löfte om 50 kr extra per månad efter den efterlängtade skattesäkningen, är väl inte heller något som inbjuder till några större glädjeyttringar och får pensionärerna att flockas runt partiet??

Men än finns det gott om tid. Det är ju inte förrän nästa vecka som sossarnas skuggbudget ska presenteras.

Då är det säkert betydligt mer godis i påsen och den kommer förhoppingsvis också att kunna finansieras på ett tydligt och trovärdigt sätt, så att allt blir lika bra som det var förr i världen när det var ordning och reda och sossarna regerade i majoritet??

Men en vecka är också en oändligt lång tid om man måste sitta overksam och bara vänta och vänta ...

SvD, SvD, Expr., Expr.,

4 kommentarer:

  1. Jag har märkt att huvudelen av sosse och vänster bloggarna dessutom är modererade, dvs endast "rätt" åsikter får komma fram.

    Sedan har vi proffsbloggare som "jinge" som dessutom anmäler alla han "Qgillar" till deras internetleverantörer för "abuse", antagligen med förhoppningen att deras abbonemang blir avstängt.

    Jag skriver ofta i "allians parti" bloggar och möter sällan NÅN som har moderering på sin blogg..undrar varför=)

    SvaraRadera
  2. måste även kommentera (s) lite ju:

    melodi internationalen:

    " Upp till kamp emot oss själva ,

    vi har styrt i 70år, och inget blev som det skulle


    ......men vi sossar sjunger glatt ändå"

    2 versen

    "Era pengar vi vill spendera...
    ...utan ansvar eller kontroll,

    Men bara vi höjer skatten , så finns det mer ändå,

    hurra hurra"

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gått bra för din fyrbenta familjemedlem hos vetrinären!
    Det engagerar mig mer än politik. Du vet ju hur jag är. =)))

    SvaraRadera
  4. Libra .. min fyrbenta familjemedlem mår mycket bättre nu än när vi lämnade henne hos veterinären. Hon är världens duktigaste, tappraste hund och blir otroligt uppmärksammad just nu.

    Vilket är lite jobbigt för Rackarkotten som desperat springer omkring och kräver .. se på MIG, MIG, MIG .. varför ser ingen MIG!!! :-)

    SvaraRadera