söndag 11 maj 2014

Aftonbladet tar avstånd från den egotrippade, plånboksfixerade medelklassen ..


.. läser jag hos den Hälsosamme Ekonomisten. Själv läser jag inte Aftonbladet alls, inte ens nättidningen, och mår därför oförskämt bra eftersom jag slipper betala för att få veta hur egoistisk och lite värd jag är och hur fel jag tänker.

Sossarna daltar för mycket med sådana som mig, kan jag utläsa av twitterflödet i anslutning till krönikan som citatet härstammar från .. vänstertwittrarna är "skittrötta på medelklassen"? Sossarnas dalt och rädsla för att skrämma bort medelklassen med sin politik gör att den dumma skattebetalande gruppen väljer F!, SD eller andra extremistalternativ i stället för de fina och goda partierna .. Miljöpartiet, Vänstern och .. sossarnas vänsterfalang (som anges vara de enda som kan rädda sossarna?).

Det är svårt att förstå hur en tidning som Aftonbladet kan förmå sig att sälja lösnummer offentligt så att tidningen kan hamna i händerna på de ovärdiga? Redan 2011 förkunnade Jan Helin i en chatt att han inte för ett ögonblick var intresserad av läsare som inte okritiskt och oförbehållsamt hyllade tidningens innehåll.

Som framgår av ordväxlingen så vill inte tidningens chefredaktör ha några "tråkiga" läsare med egna åsikter ..

Kommentar från Oskar08: Jag tillhör läsekretsen på internet och köper aldrig er tidning som lösnummer, därför att jag tycker att AB är innehållslös, censurerar nyheter, skriver om meningslösa saker, och absolut inte objektivt, samt avsaknad av undersökande journalistik. Hur skall ni locka tillbaka oss läsare som har reagerat som jag?

Jan Helin: Jag känner inget behov av att locka tillbaka dig. Aftonbladet har fler läsare än någonsin i historien. Vad gör du här? Du verkar tråkig.

Jag har egentligen ingen önskan att bemöta någonting i Aftonbladet, men av rent intresse så skulle jag gärna vilja veta vad tidningens medarbetare förväntar sig om de nu får den valvinst som de arbetar så hårt för?

Tror de på fullt allvar att de rödgröna partierna ska uppfylla alla sina vallöften? Tror de på full allvar att Sverige blir ett bättre land om  den hårt belånade medelklassen krossas och blir lika bidragsberoende som dem som Aftonbladet pekar ut som regeringens offer .. trots att all tillgänglig statistik och alla utländska bedömare säger något helt annat?

Förväntar de sig att yttrande- och åsiktsfriheten ska bli förbehållen kulturvänstern och kvällstidningarna som i sin tur kan "dalta" med dem som anses värdiga .. t.ex de stackars rättrogna offren för Janne Josefsson?

Men jag tror inte någon vill svara ... eller så får jag bara veta att jag är tråkig/nazist/rasist eller fascist när jag ställer så orimliga krav.

För den egotrippade, plånboksfixerade, tråkiga medelklassen som Aftonbladet föraktar, tycker verkar tråkig och inte har något behov av att ha som läsare .. det är ju jag och alla småföretagare, villaägare och strängt taget de flesta som är anställda inom offentlig sektor? Och eftersom vi också representerar den garanterat största väljargruppen så undrar jag också ..

.. VILKA är det som köper Aftonbladet och VARFÖR gör ni det?

15 kr om dagen i 30 dagar är ändå 450 kr i månaden .. bilagorna oräknade. Är inte det ett rätt högt pris att betala för att bli kallad tråkig, egotrippad och plånboksfixerad av journalister som är skittrötta på medelklassen?

Sanningen .. som vi inte får läsa i AB .. är att det i årets val bara kommer att finnas förlorare .. oavsett om det handlar om vänster, höger, medel- eller arbetarklass.

Inget parti eller block kommer att kunna bilda en ansvarsfull, handlingskraftig regering och den nödlösning som till slut kommer att bilda en minoritetsregering, kommer garanterat inte att vara bättre än det vi har i dag.


(Ett twitter som sticker ut bland de ekande tungomålstalande medelklassföraktarna ..


"Vänster är att vara generös med andras pengar. Höger är att vara generös med sina egna pengar.)


Expr., DN, SvD,

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig riktigt förstått varför jag kallas plånboksfixerad när jag vill behålla rätten att avgöra vad min lön skall spenderas på, medan den som anser att min lön skall dras in till staten är solidarisk.

    Sara Skyttedals förslag om frivillig kändis-skatt känns relevant, kanske kan utökas till AB-krönikörer: http://www.expressen.se/debatt/tillat-kandisarna-betala-extraskatt/

    SvaraRadera
  2. http://www.medievarlden.se/nyheter/2014/05/klandras-for-artikel-om-hagamannens-mote-med-familjen

    SvaraRadera
  3. @ hans Odeberg, precis det där brukar vi alltid säga- kul att de kom så bra i skrift! =))

    SvaraRadera