lördag 31 juli 2010

Kan man dö av tristess??

Jag har tråkigt, tråkigt, tråkigt och ids inte göra något åt det!!!

NÅGON ANNAN borde ta tag i mig, pigga upp mig, inspirera mig och göra mig glad igen .. för jag orkar inte själv.

Jag har gjort vad jag kan. Några yviga träd och buskar har med min hjälp blivit betydligt mindre yviga och buskiga .. och jag är inte riktigt säker på att det var en så bra idé som det verkade från början??

Vi har gått i drygt en och en halv timme med vår enda Överlevande Hund .. och sedan klippte jag hennes klor och kammade igenom pälsen.

Nu talar hon inte längre med mig utan verkar ha bosatt sig i carporten??

Jag har börjat riva en vägg i ett rum som jag vill använda till något annat än förvaringsutrymme för det skräp som inte längre får plats på vinden. Det är visserligen bara en provisorisk mellanvägg med reglar och gipsskivor .. men ändå.

Nu sitter hela härligheten fast med 7-8 skruvar som jag inte får loss!

Jag har högvis med tyg och behov av en hoodie till. Dessutom köpte jag ett "bordelltyg" (säljarens beteckning) på Tradera för något år sedan som skulle passa PERFEKT till en jacka .. men jag ids inte sy.

Jag har en STOOOOR kattmålning på gång och en lite mindre ... och jag orkar bara inte se dom .. HUR kunde jag bara tro att det skulle bli något bra av dom???

Livet är trist, trist, trist ..

.. och ingenting är det på TV heller och politikerna bara skrattar och är ÖVERENS och solen skiner och jag borde .. verkligen BORDE .. gå ut och rensa ogräs!!

Stööööön!!!

2 kommentarer:

  1. Leds du inte ihjäl finns risk att du arbetar ihjäl dig. Jag håller på att få spader över obrukbar dator och gör därför gästspel hos en granne och sedan har jag beslutat mig för en tatuering som kommer att identifiera mig som en i det hemliga sällskapet Chat Noir.Håll ut! - snart så kommer du att vinna en cirkuselefant eller något. Det blir troligen "något".

    SvaraRadera
  2. Låter ungefär som mitt liv..
    Har märkt att när man är ledig länge som på sommaren så blir man lätt lite håglös - startar upp en massa projekt som man inte orkar eller inte ids göra färdiga..

    Politiken känns trist denna vecka och snart ska man börja jobba - då är det mer ståhej på politiksidorna i HD.se där jag kommenterar som Centerpartist. En jäkla massa härskarteknik och skit från vissa och vi just haft ytterligare en moderat som gjort ur för sig och mordhotat en journalist..
    Kanske något att spana in..

    Lycka till!

    SvaraRadera