söndag 25 juli 2010

Jag har läst hela ..

.. intervjun med Mona Sahlin i Expressen. Den var INTE lättläst och Maken kroknade på 3:e området och bad mig om en kortversion.

Det märks att Mona Sahlin är född, uppvuxen, fostrad och har tillbringat hela sitt vuxna liv inom politiken. Hon KAN språket .. använder alla de rätta orden, på rätt ställe och i rätt sammanhang .. men när jag läser och lägger ihop dem så förstår jag hennes budskap precis lika bra som innan. Inte alls, alltså!

Bara en sån fråga som .. "En annan stor förändring är att kvinnorna har tagit över arbetarrörelsen. Alla Göran är borta. Är det en korrekt beskrivning att hela arbetarrörelsen har feminiserats?" Och svaret blir ..

.. "Jag hoppas det. Inte att vi har lämnat männen vid sidan av. Men någonting har ju hänt i arbetarrörelsen med kvinnors inträde på de riktigt höga positionerna, både inom fack och politiken."

VAD har hänt inom ARBETARRÖRELSEN när fler kvinnor blivit TJÄNSTEMÄN eller CHEFER .. undrar jag då???

VAD har alla kvinnor i Kommunal .. alla de lågavlönade arbetarna inom den Offentliga Ofantliga Sektorn tjänat på den "feminiserade" arbetarrörelsen???

VAR är idéerna? Löftena om större uppskattning för ett samhällsbärande arbete?? Är Mona Sahlin fortfarande så naiv att hon tror att det räcker med en "kompis" för att alla lågavlönade kvinnor ska vara nöjda??

.. och så jämför hon RUT-avdraget med att skattesubventionera pizza(?) .. och då blir det ju SJÄLVKLART hur DUMT det är att försöka få liv i en tjänstesektor som kan tänkas skapa självbärande företag och sysselsättning för kvinnor UTANFÖR den offentliga sektorn.

Herregud ... PIZZA!!! Den måste vi väl i allsin dar kunna bekosta själva??

Vad man ska jämföra ROT-avdraget med framgår dock inte .. men det kanske har med feminiseringen inom arbetarrrörelsen att göra?

.. och så går det på ord, liknelser och ett tryck på ARBETARNA som är så viktiga .. men, nu när det är val om bara knappt två månader så vill jag nog veta mer än att Mona Sahlin kan svara på frågor utan att säga någonting alls.

För det visste jag redan ...



4 kommentarer:

  1. Jag hade en gång en chef som kallade sådant som Mona Sahlin kläcker ur sig för avancerad oral onani - något som bara tillfredställer den som utövar det. Jag själv tror att det är detta som benämns för snömos. Hon ger definitivt aldrig ett enda rakt svar på en endaste fråga.Dessa arbetare som det svamlas om vilka är de ? Jag trodde vi alla var arbetare utom de som är politiker för de är ju broilers.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde hon hettte Mona Svamlin?

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  3. Jag har hört att hon heter Låna i förnamn inte Måna men jag kan ha fel.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Har precis plöjt igenom artikeln och förstod nog inte något alls. Vill människan något och i så fall vad? Visserligen är jag lite trött men brukar inte ha svårt att ta till mig information ändå. Undrar om s ens vet vart man vill? Kanske är det där skon klämmer?

    SvaraRadera