lördag 17 november 2012

Associationer ..

Ibland när jag hör ett ord eller ett namn, så går tankarna till något helt annat som hjärnan plockar upp från avdelningarna "Glömda minnen" eller "Värdelöst vetande".

Det var precis vad som hände när jag skrev mitt förra inlägg, som avslutades med Expressens prisbelönte grävchef Christian Holmén.


Jag försöker förtränga signalerna, men förgäves .. så det är väl lika bra att lägga det här, så kanske jag kan koncentrera mig på något viktigare resten av kvällen?

Prisbelönt, det associerar jag blixtsnabbt till England och den typen av lantbruksutställningar som brukar förekomma i "Morden i Midsomer" eller gamla engelska deckare. Där uppstår, inte allt för sällan, stor dramatik runt prisbelönta svin, rovor, hästar eller nötkreatur, vilket ibland resulterar i mord och elände.

Något prisbelönt i mitt fall är alltså en präktig gris.

Grävchef .. det måste bara vara en lantbrukare som beordrar sina anställda att sprida gödselstacken över ett större område eller något kommunalt, i stil med en man som håller uppsikt över var mannarna kör ner sina skovlar när de ska stå och hänga på dem för att illustrera idogt arbete.

Vad det säger sammantaget om Expressens alldeles egen prisbelönte grävchef vet jag inte, men jag får personligen rätt roliga bilder i huvudet när jag läser om honom.

Så  konstigt det kan bli när hjärnan får associera fritt? 

Expr. .. som insett sitt misstag och ändrat rubrik från utnyttjande till våldsamt angrepp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar