onsdag 20 juli 2011

Dubbelseende?

Det är varmt och kvalmigt och jag vaktar igelkottsbarn så jag får dubbelseende av att försöka klippa gräsmattan och vakta Rackarkotten med ena ögat och spana efter taggiga ungar med det andra. Ena minuten är de små taggbollarna mitt på gräsmattan, i nästa sekund är de borta och under den sekunden som någon av dem är synlig så lyckas Rackarkotten försvinna och så får jag springa och leta.

Ibland tror jag dessutom att vi bara har EN igelkottsunge som är något av en sprintermästare i världsklass, eftersom vi aldrig ser båda på en gång. Men i så fall springer den fortare än en spårande hund och det kan väl ändå inte vara möjligt?

Jag är helt slut och hoppas att de växer i rekordfart, för de fullvuxna kottarna är helt ointressanta för vår svartvita terrorist.

Nu sitter jag här instängd med hundarna vid fötterna, svettig och rufsig och på väg till duschen. Världen ser konstig ut som vanligt. Skandalskriverierna om News of the World öppnar nästan en avgrund av cynism och utnyttjande, och jag som tyckte att botten var nådd när Aftonbladet använde sig av kriminella, deras påstådda bildbevis och deras fynd, funna efter allmänt rotande på nätet, för att ta heder och ära av kungahuset och Sven-Otto Littorin?

Just därför lockar ledaren "Tafsa inte på tryckfriheten" nästan fram ett gapskratt i sommarvärmen .. just för att den skrivs i Aftonbladet av alla tidningar. "Staten måste hålla tillbaka sina impulser att börja styra media" .. skriver Katrine Kielos och det är sant och riktigt.

Men borde inte media hålla tillbaka sina impulser att börja styra politiken .. och i förlängningen staten?? I England har tydligen politikerna varit så rädda för att få sina karriärer dödade i media att de nästan varit bakbundna och försedda med munkavle.

EU på sin kant, börjar inse att hela kolossen riskerar att rasa samman när fler länder än Grekland skriker efter ekonomiskt bistånd .. och nu verkar det luta åt att medborgarna i de länder som har friska och sunda finanser ska få bidra med lite extra skatt för att stödja fortsatt misshushållning i de länder som inte riktigt kan fungera om de inte får fungera som de är vana vid??

Det vete sjutton om jag riktigt känner för. Kan jag möjligen få frikort på banken om jag kan bevisa att jag röstade NEJ till EU när det begav sig??

Men den dagen den sorgen. Nu har jag mer närliggande problem .. som är både svart-vita och taggiga.

AB, AB, SvD, SvD, DN, Expr.,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar