lördag 2 juli 2011

Sex, sexchock, sex, sex ... kom och se, kom och köp, ..

.. dräggla över andras underliv, se kändisarnas troslösa entréer, läs om vem som ligger med vem och hur de gör det!!! Har du rätt sexliv, ställer du upp eller får du inte upp den? Hur ser din kropp ut .. duger den till sex .. gör det ont så kan du få tips, släpp dina hämningar och bejaka dina lustar och gör det gärna på ett sådant sätt så att du hamnar på förstasidorna så att vi kan fördöma och döma dig.

Listan kan göras lång när det gäller kvällspressens fascination över människans sexualliv och vår egen lystnad efter deras säljande "avslöjanden".

I stugorna sitter vanliga människor och sexchattar, sexbloggar, tittar på bilder och filmer som visar handlingar som sedan omsätts i egna handlingar som ger en lättnad i ett tomt och ödelagt sexliv, inspiration i ett samliv som gått i stå eller tjänar som onaniminnen när det behövs.

Det är inget konstigt med det, så länge det inte sker på någon annans bekostnad.

Aftonbladet i synnerhet har tjänat grova pengar på att röra sig i anständighetens utkant i sin strävan efter att hålla ekonomin flytande. Sven-Otto Littorin sålde många lösnummer förra året och nu försöker man krama det sista ur den arme mannen och överföra hans handlingar på den regering som han inte längre tillhör.

Han har inte gjort något olagligt, men om Aftonbladet får sin vilja igenom så är det livsfarligt och direkt olämpligt att ha ett sexliv, ha sexuella kontakter eller tänka sexrelaterade tankar för någon som har den minsta anknytning till maktpositioner i politiken.

Om Aftonbladet .. med hjälp av sina händiga medarbetare från kriminella kretsar .. där de tydligen har gott om kontakter .. spårade upp alla riksdagsledamöter som har varit inne på nätsidor med sex-innehåll och hängde ut dem, så skulle den upplagan förmodligen vara lika tjock som bibeln.

Ska vi avsätta ALLA? Kan vi lita på någon som kittlas och lockas av sex? Tänk OM någon hittar fel partner på en fest .. någon som legat med någon som kanske känner en kriminell som kunde ha utpressat vederbörande om h*n bara vetat vem han var??

Det är inte svårt att fascineras och bli upptänd av sex .. det är liksom själva idén med sex.

Till och med jag har .. i och för sig utan avsikt .. halkat in på sexsidor. Sök på ordet Cat .. så får ni se vad en kattintresserad människa kan hitta! Men om jag ska vara riktigt, riktigt ärlig så klickade jag mig inte ut därifrån förrän jag riktigt ordentligt tillfredsställt min nyfikenhet.

OK, Sven-Otto Littorin kanske är sexmissbrukare eller bara intresserad av sex eller söker den sexuella kittling som ger lättnad för stunden, vad vet jag? Själv sa han vid sin avgång .. "Jag är ingen Stålman. Och jag är inte heller någon Snövit, jag har naturligtvis gjort saker som jag inte är stolt över."

Jag skulle kunna säga detsamma om mig själv .. precis som alla andra, bortsett från den grupp hycklare som står med första stenen i ena handen och Aftonbladet i den andra.

Sven-Otto Littorins kontakter på chattar och sexsiter skrämmer inte mig. Men Aftonbladets nära kontakter med den "undre världen" och samarbete med kriminella skrämmer mig mer.

Att arbeta för att störta monarkin med allmän och saklig debatt, det är en sak .. att pilla i en monarks sexliv för att åstadkomma samma sak med hjälp av avlönade kriminella är en helt annan.

Att journalister som står i en buske och tittar på bilder som en "ful gubbe" visar upp och sedan eldar upp, sedan påstår att de sitter inne med någon sorts sanning, det skrämmer mig. Hur långt kan man gå? Vad är syftet?

Makt?

Ska media ha den makten? Är det kvällspressen som ska döma, avsätta, tillsätta och störta??

Vad ska vi då med vårt rättssystem till? Och hur påverkas vårt rättssystem av den allmänna opinion som skapas av kvällspressens hårt vinklade artiklar?

Vart är vi på väg?

Det skrämmer mig. Och den "nya" svenska politiken där ändamålen helgar medlen, där gamla regler och system kastas åt sidan i en strävan efter makten allena, den skrämmer mig.

Att vilja förändra och förbättra, det är en sak .. att riva ner och sätta sig över regelverket utan att ha en susning om vad man vill göra i stället, är en helt annan.

Den typen av politik och ledare skrämmer mig, hur fagra orden än är, hur många löften som än väller fram i en aldrig sinande svada.

Det handlar inte om oss .. det handlar om Makt och Pengar!!

"Politiken tappar sitt förtroende" .. skriver Invar Persson i AB men menar inte det samma som jag som annars tänker detsamma. Vi är "Sveriges största och viktigaste ledarsida" .. skriver AB:s Karin Pettersson och jag blir bara trött.

Jag ser de frustrerade och arga människorna i Grekland som kommit till insikt om hur lurade de blivit av sina maktfullkomliga ledare som tömt landet på tillgångar i deras namn .. och jag inser att det lika gärna kunde hända här.

Om vi bara får lite tid på oss.

AB, AB, AB, AB, AB, DN, DN

Bloggat: Mina Moderata Karameller, Högbergs Tankar, In Your Face

3 kommentarer:

  1. Kusinen från landet2/7/11 12:27

    Du har verkligen förmågan att sätta ord på den allmänna olust och frustration jag känner utan att kunna uttrycka mig på ett sätt jag själv kan godkänna!

    SvaraRadera
  2. Men finns det ingen som ställer frågan var dessa uppgifter kommer ifrån? Hur har media fått reda på vad han gjort på nätet? Det oroar mig!

    SvaraRadera
  3. Anybody, det handlar inte om sex. Har du inte fattat det ännu?

    SvaraRadera