måndag 4 juli 2011

Hmm?? .. VEM är intresserad av att hacka sig in i ..

.. politikernas datorer??

Nu har Miljöpartiet råkat ut för hackers som sett till att användaruppgifter för över 500 användarkonton har spridits ut och dessutom publicerat falska artiklar på hemsidan.

Tillsammans med alla de användarkonton som redan är utspridda i svallvågorna efter Aftonbladet rotande i diverse sex-chattar så verkar det vara gott om människor som befinner sig i en situation som de inte hade räknat med.

Och om det nu är så lätt att publicera falska artiklar, är det då möjligt att åstadkomma falska personuppgifter eller chattdialoger, för den som kan .. eller vill??

Ja, vad vet jag som är en teknisk idiot? Men jag ryser när jag inser hur oskyddat allt som jag matar in i min dator här hemma egentligen är.

Men ett litet tips till Miljöpartiet kan jag väl ändå komma med ..

.. kontakta Aftonbladet! De har uppenbarligen kontakter inom de kretsar där man lätt, behändigt och helt utan skrupler kan ta sig in i vilket system som helst! Och glöm för all del inte att berätta att Sven-Otto Littorin ALDRIG, aldrig någonsin, aldrig någon gång har sexchattat från Miljöpartiets datorer.

Om det nu är så illa att Miljöpartiet dragits med i Aftonbladets oförtröttliga letande efter ex-ministerns gamla IP-nummer?

Expr., SvD, DN, AB

4 kommentarer:

  1. Vem är intresserad? Är du så jävla dum att du inte kan förstå innebörden i "varför inte"?

    De gjorde ju faktiskt en ganska rolig sak:
    http://img35.imageshack.us/img35/1526/lasdasqewq.png

    SvaraRadera
  2. Du kan alltså inte se skillnad på en dator och en hemsida? Ska jag skratta eller gråta...

    SvaraRadera
  3. Anonym & Anonym .. ser man på, delar av flashbackgänget gör mig den äran!!

    Jo då, det var ganska roligt att följa hela aktiviteten på FB och vem har sagt att jag inte förstår innebörden av "varför inte". Frågan var VEM och inte varför .. och ställd med tanke på sammanträffandet mellan AB:s botaniserande på nätet och händelserna på MP:s sajt. Vilket jag tyckte var ganska roligt!

    Och möjligen är mitt språk och ordval helt fel och ett under av rörighet när det läses av FB:s expertpanel .. men med tanke på hur mycket jag rolig information jag får ut av Flashback så kan jag ta den kritiken .. ;-)

    SvaraRadera
  4. Anybody skriver: "vem har sagt att jag inte förstår innebörden av 'varför inte'."

    ??? obegripligt...

    ----

    Flera avslöjanden från Expo som svenska media slagit upp stort betr. vem som mejlat sverigedemokraterna, beställt böcker från ngt förlag (som Expo ogillar) m.m. har byggt på dataintrång från Expos sida.

    Utan att någon journalist (eller bloggare) ifrågasatt metoden eller reagerat negativt...

    När man anser att alla medel - även olagliga - är tillåtna, så blir alla prisgivna till dygdens självutnämnda riddare.

    SvaraRadera