onsdag 13 juli 2011

Tid!

Tänk så mycket tid jag har slösat bort i köer .. hos tandläkaren, frissan, vårdcentralen, i bilen, kassaköer eller bara i väntan på att någon ska passa den tid som vi kommit överens om.

Tänk om jag hade kunnat placera all denna passiva spilltid på ett konto för Plus-Tid!

Då hade jag kunnat använda en hel del av det nu ... när livet mest verkar bestå av Minus-Tid.

För just nu går klockan fortare än någonsin, morgonen börjar med högtflygande planer som reduceras till saker som ska göras sedan .. när jag hinner.

Jag vill vara UTE hela tiden, jag vill SE allt det som bara finns tillgängligt på sommaren .. samtidigt som jag vill vara inne och göra allt det där roliga som jag blir inspirerad till bara för att solen skiner och humöret är på topp.

Men för att åstadkomma det behöver jag göra ett uttag från mitt konto med Plus-Tid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar