söndag 17 juli 2011

"Först kränkt vinner" ..

.. var en reportageserie av Maciej Zaremba som jag tycker att ni ska leta reda på och läsa igenom.

Nu pågår en helt annan kränkningsserie som skulle kunna kallas "Mest kränkt vinner".

Carin Jämtin känner sig kränkt på partiets vägnar, över den hemsida som Moderaterna lagt upp under namnet "Juholts sedelpress". Sofia Arkelsten känner sig kränkt över att Carin Jämtin känner sig kränkt eftersom siffrorna på hemsidan är väl dokumenterade och hon anser att de "räknar rimligt, siffrorna stämmer".

Aftonbladet hänger på och publicerar den meningslösaste ledaren i mannaminne .. "Reinfelds underbara resa genom Sverige" .. och hoppas att Reinfeldt ska känna sig kränkt. Hade jag varit Reinfeldt så skulle jag känna mig mest kränkt över att man ansträngt sig så lite i själva kränkningsförsöket .. ett barn hade kunnat åstadkomma mer.

Det finns proffs på området .. varför inte anlita någon av dom??

Det HÄR tycker i alla fall jag är våldsamt roligt, träffande och förmodligen oerhört kränkande för dem som känner igen sig.

Så ska det se ut, om man nu ska vinna en kränkningstävling!


(Hoppsan, jag glömde att akademikerna känner sig kränkta över att "arbetarrörelsen låtit akademikerna skingras för vinden! Så slarvigt av mig.)

6 kommentarer:

  1. Kantarellkungen17/7/11 19:25

    Det fanns ingen länk till det roliga.

    SvaraRadera
  2. Kantarellkungen .. TACK!! Utan dig hade det här blivit rejält pinsamt .. ;-)

    SvaraRadera
  3. Det här är alltid roligt.Stornäsorna av Berglin är roliga och träffande i sitt tänk och agerande. Hjälp!!! Tänk om alla stornästa känner sig kränkta av Berglin - det tänkte jag inte på men om jag känner efter så är jag kanske lite stornäst, blir kränkt och kan kräva ersättning för det jag utsätts för i serieform.

    SvaraRadera
  4. Anybody!

    Så sant, så sant! Alla kräver rättigheter och känner sig "kränkta" när de inte få allt de pekar på gratis. Men några skyldigheter är det ingen som vill veta av.

    En av de grupper i samhället som starkast driver detta om rättigheter, men inga skyldigheter är landets vänsterfeminister, som Pelle Billing har uppmärksammat här.

    SvaraRadera
  5. "Det var inte mitt fel" utmärkt bok i ämnet av Ann Heberlein. Mycket läsvärd om än ej lika rolig som Berglin.

    SvaraRadera
  6. Granntanten .. hur man än vänder sig kränker man nån nu för tiden. Jag har en bekant som blev så kränkt att hon grät när vi hade olika åsikter om rätten till egna åsikter??

    Medborgare X .. du kan inte ana hur in i baljan döless jag är på feminister på vänsterkanten. Jag känner mig nästan "kränkt" som kvinna!!

    Epsilon .. tack för tipset, den har jag inte läst.

    SvaraRadera