söndag 3 april 2011

En urvattnad halvfeminist???

Det är ett riktigt skitväder här där vi bor. Råkallt, fuktigt och regnigt. Men snön går ju bort och det är ju bra .. om det inte var för upptäckten att alla fördelar med den nyinköpta snöslungan visade sig ha en överraskande nackdel!


Nästan allt vårt gårdsgrus ligger på gräsmattan i stora högar!!


GISSA vem som kommer att få borsta, kratta och ösa bort det?? För borsta, kratta och ösa är precis lika olämpliga övningar som dammsuga och våttorka golv för en stackars man som lever med rädsla för att aktivera sitt diskbråck.


Det FINNS uppenbarligen fördelar med diskbråck också?


Att läsa tidningarna gör inte heller någon glad. I och för sig är väl de tre Vattenfallsdirektörerna som tillsammans håvade in 90 miljoner glada .. men jag misstänker att det finns ett liiiiitet samband mellan generösa löner och bonusar och höga energipriser??


Men det är väl kanske bara som jag inbillar mig? Det kanske hade blivit ännu dyrare om de inte haft så KOMPETENTA och fantastiska direktörer under den här tiden??


Man kan äta bort sin stressmage, läser jag och Johan Hakelius skriver om spy-reklam och på något sätt kanske det hänger ihop .. det ena kanske utesluter eller påverkar det andra? I alla händelser så är jag nu fullt informerad om båda delarna.


Ann-Louise Hansson misstänker att den svenska ålderfixeringen hade del i att hennes kör åkte ut ur Körslaget och Håkan Juholt har haft en tuff vecka som började med hyllningar och våfflor och slutade med hårda tag och kritik .. men han är fortfarande en helt VANLIG man precis som vem som helst. Men min vecka har inte varit så kul den heller kan jag meddela .. men jag vill inte peka åt något håll eller skylla på någon .. jag tror jag får skylla mig själv.


Obama äter mat som är tillagad av en SVENSK!!! Det ska jag också göra om en liten stund .. Maken har marinerat revbensspjäll och nu börjar det komma himmelska dofter från köket. Stackars Obama, han är väl inte ens i närheten av köket när det börjar lukta gott .. fast det är en svensk som står för tillagningen?


I Moskva har de haft Modevecka precis som i många andra länder .. bland annat Sverige!! Tänka sig .. men naturligtvis var det inte lika trendigt och sparsmakat som HÄR!! Fattas bara annat. I Moskva visades VULGOLYX .. och det säger väl en hel del om mig, när jag blev våldsamt intresserad av de "vulgära" plaggen.


Själv har jag fyndat på Maxi. I en stor varulåda fanns FODRADE, mycket rosa leggings för bara 29 kronor!!


Så just nu känner jag mig som om jag skulle ha platsat på catwalken i Moskva. Jag har en tunika/klänning i militärgrön, slinkig, blank trikå .. (ett tyg som jag fyndade på Tradera) .. sydd som en lång Singoalla-blus ungefär, med en blå halsringning med vita och gröna prickar på .. samt MYCKET rosa leggings!!


Du ser ut som en ruggande flamingo .. sa Dottern.


... eller en urvattnad halvfeminist från 70-talet .. sa Maken.


Hmm .. jag kanske borde göra om den här bloggen till en MODEBLOGG i stället?? En UNIK modeblogg för UNIKA kvinnor??

1 kommentar:

  1. Kusinen från landet3/4/11 18:29

    Det låter som en modeblogg som även jag skulle uppskatta, trots mitt rätt väl dokumenterade ointresse för kläder. Men fortsät för all del med alla på-pricken-kommentarer om politik och annat. Modet kan väl få plats ändå?

    SvaraRadera