lördag 13 september 2014

Ett mördande idéarv?


Välj inte ett parti vars idéarv orsakat så mycket lidande .. skriver Carl Bildt i DN i dag.

Men jag tror han talar för döva öron i en valrörelse som förmodligen kommer att föra två .. eller tre .. verklighetsfrämmande extrempartier till makten. Något som jag tror vi kommer att få betala dyrt för.

Våra tidningar hänger ut privatpersoner, tar heder och ära .. och i värsta fall, jobbet .. från människor, som trots dåliga förutsättningar, försöker engagera sig politiskt. De snokar och rotar i privatliv och river sönder sköra, ensamma människors enda sociala samvaro på nätet i jakten på Makten.

Där är det ingen som varnar för ett idéarv som orsakat minst .. eller mer .. lidande än det nazistiska, som Carl Bildt hänvisar till.

Svenska journalister applåderar och välkomnar Vänsterpartiets kommunistiska idéarv hos någon som kan bli minister i en svensk regering redan på måndag?


Det tycker jag personligen är mer illavarslande för framtiden än om Sverigedemokraterna får en vågmästarroll i morgondagens val.

8 kommentarer:

  1. Håller med men jag tänker göra min del för att försöka ge mediaeliten en näsbränna i morgon.

    /Henrico

    SvaraRadera
  2. Om drygt 24h börjar siffror trilla in.

    Det är inte ofta jag kommer på mig att önska "%"#%"#%"#¤%¤# mig något verkligt hett i någon slags ... irriterade-katt-med-piskande-svans-redo-för-fräs-och-klös.

    Det är Ekots artikel som blev droppen. Et tu Ekot. Inte en vanlig knastertorr nyhet om vad de funnit, utan en sirlig historia minsann.

    Tidigare var jag rätt nöjd bara de rödgröna inte fick majoritet och absolut ingen Fi i Riksdagen. Nu .... Jag önskar mig hett, ända nerifrån tårna, att SDs röster minst ska fördubblas.

    Jag vill läsa (bort)förklaringarna från de falska PK-lössen och politikerna. efteråt. Jag vill läsa de fåtaliga vettiga skribenterna/journalisterna som menar att mobbning inte är rätt metod att motverka SD, det har inte sett ut att fungera tidigare så varför fortsätta? Jag vill de ska få skriva :
    "vad var det vi sa!".

    /Majsan

    SvaraRadera
  3. Peter Nicklasson13/9/14 21:41

    Läs!
    http://ledarsidorna.se/2014/09/gastkronikoren-jens-kittel-dags-att-kopa-akband/

    SvaraRadera
  4. @PN
    Läst. Jag är inte förvånad.

    Snubblade över denna
    http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Integration/Statistik/Registerdata-for-integration-/Tabell-21/

    Tabellen slutar vid 15 år och 62% i arbete och nu tar strömmen fart på allvar lagom till nästa regering.

    Det är nog bäst att det är de rödgröna som vinner, så även de får se att *de* misslyckas *de med*. Reinfeldt torde vara borta till nästa val så kanske kanske det blir ordning på torpet till 2018.

    Måtte ingen ny ekonomisk katastrof sätta västvärlden i gungning igen, för till skillnad ifrån 2008, så lär det gå oss riktigt illa.

    /Majsan

    SvaraRadera
  5. Sedan finns det dem som reagerar exakt så som media vill, går från alliansen till SD, ett parti som leds av galningar.

    Media har lyckats splittra med hjälp av vänsterextrema men somliga fattar inte det.

    /Henrico

    SvaraRadera
  6. För min del leds alla partier av galningar och lögnare.

    När man inte tar hänsyn till verkliga kostnader om låt oss säga tot 250 miljarder enl vissa källor, men enligt Fredde endast 48 plus de redan budgeterade 90 miljarder, så känns det futtigt att de står i TV4 och snackar om att "lägga till" 800 miljoner hit eller 1,5 miljard dit- på olika områden.
    /ett program där det fö visade sig vara fusk i mentometerräkningen.

    Samtidigt som fattigpensionärer inte får sin ekonomi att gå ihop till det mest nödvändiga MAT!

    Media har fått superebola som ätit upp all etik och moral, de beter sig unisont som vilken maffia som helst; hotar, begår strukturerade brott/övergrepp och samarbetar med statligt avlönade extremister.

    SJÄLVKLART "ska"/"bör2-"måste" man tänka rätt. Jag har försökt hela "#¤%& året.
    Men jag är inte kvinna att åse´detta spektakel mer och kommer att göra som du Henrico och ge både mediaelit och etablerade partier långfingret.

    Det behövs i deras uppblåsta världsbild och pga de lögner spel och dobbel de står för med mina skattepengar.

    SvaraRadera
  7. PS

    "Varifrån skall resurserna till de nyanlända tas? Floskeln ”vi måste kunna göra både och” räknas som ett underkännande av den intellektuella nivån och jag kommer sluta lyssna direkt."

    Skriver Johan Westerholm som också kommer att gå ur S om Löfven efter valvinsten ang;

    "minst två områden – basnäringarnas och försvarets behov av upprustning – gives inte en millimeter till Fridolin, Romson och deras anhang om jag skall kvarstå som medlem." slut cit

    Jag hotar inte med utträde ur ngt parti EFTER att val,jag är inte medlem i något.

    Däremot kan jag se skiten komma emot mig å då väjer jag.

    Johan är mycket klok och fortf "troende" men det börjar svikta.

    I mångt å mycket väljer folk efter ett part oavsett de ändrar sig hit eller dit vilket egentligen inte passar, men man väljer ändå- utifrån att de ändå är de godare, de soimm ändå tänker MEST rätt, och tron på att de ska räta upp, styra undan osv.

    INGEN av etablerade partier har styrt undan asylhaveriet utan snarare KASTAT rasiststämple på de som ifrågasatt. DET är avgörande så här på sista dagen före dopparedagen- för MIG.

    Riksdan MÅSTE ta hänsyn till folkets röst och gör de inte det efter valet -KOMMER SD att få ÄNNU fler röster nästa val osv.

    Därför att denna förda politik inte håller.

    Vi har två vägar att gå;

    1) slå sönder välfärdsstaten-fortsätt som nu

    2) stryp flyktingmottagandet kraftigt, förstärk nationalstaten vilket inkluderar allt det J Westerholm beskrvier som viktigt- OM man nu tycker det är viktigt med bibehållna sociala skyddsnät?

    Då skulle SD vara ett minne blott.

    Men skyll fan inte på FOLKET att SD finns och behövs. För behövs gör de verkligen!

    SvaraRadera
  8. Peter Nicklasson14/9/14 15:11

    - Expressen har varit den största mobbaren av Sverigedemokraterna.
    - Expressen köper tjänster och samarbetar med åsiktsregistrerare på yttersta vänsterkanten. Bland deras hösta toppar är flera dömda brottslingar (misshandel, mordbrand, osv). Många har varit/är fortfarande aktivister inom AFA
    - Expressen stödjer dataintrång alt. besticking för att olagligt granska Åkessons privatekonomi. Gillar du detta så gillar du också att de granskar dig.... bara för att de kan.
    - Expressen besudlar vår symbol för demokratin (Riksdagsbyggnaden) med en jättelöpsedel.
    -Expressens chefredaktör kommer inom kort att åtalas för tidigare brott mot privatpersoners integritet.

    Nu klagar Expressen, nu klagar Fete Mattsson på att de inte får komma in på Sverigedemokraternas valvaka....

    Okej, när du ska ha fest hemma hos dig - bjuder du in dina mobbare?

    SvaraRadera