onsdag 27 oktober 2010

Jag MÅSTE bara få skriva det ..

.. för jag har tänkt på det så länge och när nu Lena Mellin skriver att Mona Sahlin enbart sitter kvar för att "ingen utmanare finns - än" .. trots att hon offrat det rödgröna samarbetet ..så bubblar det bara över.

Jag tror att Ilija Batljan en dag kommer att leda Socialdemokraterna .. även om det kanske tar ett förlustval till innan det gamla bunkergänget ger upp.

Det finns ju ingen annan som törs säga det som måste sägas och ingen annan som har vågat peka på de mest framträdande vansinnigheterna. En så´n person ska man vara rädd om ..

.. även om han släpar med sig en Butler in i valrörelsen!

Humor och ett milt, fantasifullt förhållningssätt till livet är bara positivt enligt mitt sätt att se på det.

Jag läser också att Mona Sahlin hyllas för sin "formidabla slutspurt i valrörelsen"?

Nåja .. att släpa fram enskilda fall ur sjuksängen, skapa en upprörd mediadebatt och peka på hålen i sjukförsäkringen känns inte särskilt formidabelt .. om man inte samtidigt talar om vad man tänker göra för förändringar som förhindrar att det sker igen.

Men det har visst Ilija Batljan redan sagt .. tror jag???

1 kommentar:

  1. Valspurt med fejkandes präst som ringer in till TV. Jo jo!

    SvaraRadera