måndag 4 oktober 2010

Alliansen tackar för en vänsterröst för lite!!

Så var det då klart, valet av talman i riksdagen.

Alla vann!!

De rödgröna slapp nesan att stå där med Kent Härstedt som talman med hjälp av Sverigedemokraterna.

Sverigedemokraterna fick hålla hela riksdagen i ett järngrepp för en stund .. det måste ha gett självförtroende och kännts som en vinst?

Och om jag förstod det hela rätt .. så vann Alliansen sin talman UTAN hjälp från SD.

För med röstsiffrorna 194-153 så spelade väl SD:s röster ingen roll?? För om vi tar bort deras 20 mandat från Per Westbergs siffror och lägger dem på Kent Härstedt i stället så kommer i alla fall jag fram till siffrorna 174-173.

Eller har jag räknat fel???

Och då kan man ju tänka att det är Vänsterns förtjänst att Alliansen slapp stå som vinnare med SD:s hjälp .. eftersom Christina Höj Larsen satt på toaletten eller drack kaffe (beroende på vilken tidning man läser) och missade hela omröstningen.

Det var en liten kul knorr på de rödgrönas "talmanskupp" tycker jag!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag utgår ifrån att hon drack kaffe på toaletten ...

    Och i grunden handlar detta baaaraaa om att Mona är en dålig förlorare. Beklämmande.

    /Marianne

    SvaraRadera