fredag 17 januari 2014

Om Stefan Löfven & Co ...


.. lade ner lika mycket tid och energi på att tydliggöra sitt eget politiska budskap och sin egen ekonomiska planering, som de lägger ner på att misstänkliggöra, hitta svagheter och/eller försöka försämra väljarnas förtroende för Alliansen .. då skulle valrörelsen få liv, bli intressant och väljarna och partimedlemmarna skulle förmodligen inte vara så benägna att söka innehållsrikare alternativ.

Vi kanske till och med skulle tro att de hade någon idé som handlade om något annat än att nå Makten och Härligheten?

Men så blir det när visioner och framtidsyner förvandlas till födkrokar, levebröd  eller taktisk planering för att komma åt Makten, Härligheten och livstidsförsörjningen. Den egna karriären och ekonomiska tryggheten går före dem som det från början var så angeläget att strida för.

Just nu verkar både politiker och feminister vara mer intresserade av att kunna försörja sig på vad de anser vara den enda rätta sanningen .. än av vad sanningen, som de klamrar sig fast vid, egentligen innebär för dem som lever mitt i den.



Det skulle innebära en genomgripande politisk reform om det sunda förnuftet kunde breda ut sig lika snabbt som enfalden./Winston Churchill

DNDN, DN, DN, DNSvD, SvD, SvD, SvDExpr., Expr., Expr., Expr., Expr., Expr.,

4 kommentarer:

  1. Visst är de flesta mest intresserade av att försörja sig på sina åsikter. Det är inte alla som har förmånen att vara feminister på heltid, var det någon som skrev apropå Belinda Olssons program. Nä just det, men många anser det vara en rättighet att vara det. Proffstyckarna står mig upp i halsen! Orkar snart inte höra ett ord till.

    OT. Här i syd har vi haft snöstorm ikväll. Där fick jag! :-)

    SvaraRadera
  2. För min del så fattar jag inte hur man kan bli upprörd över att det skulle upplåtas ett tredje omklädningsrum i en skola som hade utrymmer och en efterfrågan. Hur kan man bara vara så ogin mot något som inte ens kommer att kosta en krona att verkställa.

    Tycker de som ifrågasätter har gått för långt åt andra hållet. Och Belinda som gör sig lustig på annars bekostnad ger jag inte mycket för.

    SvaraRadera
  3. Lite lästips på nattkanten?

    Bästa som jag har läst på länge ang hat i alla dess former.

    http://www.annatroberg.se/2014/01/16/expressen-researchgruppen-avpixlat-och-det-forblindande-hatet/

    SvaraRadera
  4. Jag gillade Belindas program och det var det första av tre.

    Tyckte inte alls att hon gjorde sig rolig över någon utan bara exponerade ytterligheter, något som ju åxå finns inom feminismen.

    Jag håller med Lamotte att hon iom detta program rört om och fört upp feminism på obduktionsbordet igen.

    Varför skall hon eller feminismen skämmas över något som finns inom dess "kultur"?

    Reaktionerna från etablerade högsta feministtornen är minst sagt talande.

    Jag tänder inte på gapiga aggressiva neonfärgade manshatande extremfeminister. Men det gör ju å andra sidan inte Abdollahi heller =))

    SvaraRadera