lördag 8 maj 2010

Ihhhhhhh .. jag får gåshud av förskräckelse!!!

Det rapporteras från Vänsterpartiets kongress och jag vet inte om jag ska skratta eller förfäras.

Som jag uppfattar det vill Vänsterpartiet att alla "uppgörelser", som gjorts i den "gemensamma" budgeten tillsammans med sossar och miljöpartister, bara ska gälla fram till valet. Sedan .. när de blivit valda? .. då är det ren vänsterpolitik som gäller!!

Svenska trupper ut ur Afghanistan, rejält höjda skatter, 6 timmars arbetsdag och förmodligen ska vi ut ur EU också!!

Att de lovar en sak och tänker leverera en annan är bara taktik .. och inte alls oförskämt mot väljarna som borde veta bättre.

Och redan nu är det huggsexa om MINISTERPOSTERNA!!! Finans- och utrikesministerposterna är ju självklara byten för Vänsterpartiet .. något mindre tänker de inte nöja sig med och som en extra självklarhet lägger de också beslag på jobbet som arbetsmarknadsminister.

Jag ryser, får utslag och går och gömmer mig i garderoben .. men där står förmodligen redan Mona och Maria och skäms över sina "allierade".

Hallå Grekland ... här kommer vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar