måndag 2 november 2015

Om du har ..

.. ett stort skafferi .. ett sk walkinskafferi ..  förvarar en 7,5 kg stor hundmatsäck till vänster innanför dörren och dessutom har en lömsk siames med hybris UTANFÖR dörren ..

.. är det lätt hänt att siamesen hamnar innanför dörren ungefär samtidigt som du går ut ur skafferiet och stänger samma dörr.

När du sedan öppnar dörren igen .. betydligt senare .. så möts du av en ivrigt stånkande siames som försöker fly med den något lättare säcken ut ur skafferiet. Han är dessutom fullt övertygad om att han skulle ha lyckats smuggla in den i något av alla sina gömställen .. om han bara fått några minuter på sig.

Skrev jag något om en aning skev självbild och hybris?

När detta har hänt ett antal gånger ser säcken ut så här ..
.. och ordet bottenlös har fått en ny betydelse.

Nu är problemet åtgärdat, fast med säcken i tunnan, locket fastsatt och stängt  .. 
 .. och den Makalöse Maurice surande och svältande i MIN pläd och MIN fåtölj.
Jag har ärligt talat ingen aning om varför det här plötsligt får mig att tänka på vad som händer när en vänsterregering plötsligt får makten över statskassan?

Men jag gör det ändå?

6 kommentarer:

  1. Hurra för Maurice och nej jag föstår inte dina kopplingar alls. Säcken i staten är ju tom, behövs ingen tunna för att låsa något inne. Vi står med koppen i handen och lånar socker av grannen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ok, bottenlös och smyga undan trotts allt syns som en jätte elefant i dagsljuset krassa sken ger jag dig ;-)

      Radera
  2. Tunnan är inte till för att låsa något inne utan för att låsa någon ute .. sedan är det ju upp till regeringen, dvs mig, att fylla på om jag kan. Blir det klarare då? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det första förstod jag, men tänkte att en tom säck spelar ju ingen roll, men ja när du säger att du funderar på att fylla på den efter förmåga så.. ;))

      Radera
  3. Ha ha ha katter kan få hybris. Några bekanta som fick två kattungar av mig för ett par år sedan var och hälsade på förra veckan. De berättade att den ena hade utvecklas till en mästerjagare. De bor granne med en bondgård vars förråd lockar till sig riktigt maffiga råttor. Det är visst inget ovanligt att kissen tar råttor som är nästan lika stora som kissen själv. Här om dagen ser husse i varje fall genom fönstret att katten tar sig vatten över huvudet när det gäller storlek på bytet när katten försöker fånga en råbock till frukost. Susanna

    SvaraRadera
  4. Hej.

    Har inte katt men hund. Jycken ifråga har lärt sig stå på bakbenen utan att stödja framtassarna mot diskbänken... för den kopplade att vi hör klickandet om klorna slår i.

    Katt står på listan, tillsammans med attack-get, för när det bär av bort från stan.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    SvaraRadera