söndag 1 mars 2015

Det tog ett tag innan vi vågade ..


 .. öppna de enorma, nästan kusliga, paketen som lantbrevbäraren lastade av vid grinden i fredags. Som misstänksamma katter cirklade vi runt dem .. klämde lite här och där och jag till och med luktade på dem.

Visst luktade de lite konstigt?

Tänk om det är en 100 år gammal extra stor vargpäls som Granntanten fyndat på Karlstad Teaters kostymutförsäljning ! Då vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig .. sa jag och tänkte att vissa saker är som bäst inslagna och oöppnade.

För med så spontana och absolut okontrollerat livsglada vänner som Granny vet man aldrig vad som händer. Relationen är så att säga ständigt ny och spännande och under utveckling .. på ett rätt invecklat sätt. Något som i och för sig kompletterar min egen personlighet som pendlar mellan fullt utvecklad galenskap och absolut kontrollbehov.

Det är nog en möbel, sa Maken. Eller några magnifika, ornamenterade urnor som passar ihop med röd sammet och svandunsboor. Kanske en antik bidé eller sjöstövlar med hängslen, kompletta med full fiskeutrustning?

Något som verkade fullt rimligt, med tanke på avsändaren.

Och så tog vi mod till oss .. klippte upp tejpen .. drog bort sopsäckarna och till att börja med så trodde jag att min första tanke .. styckmordet på en baktalande ovän i Karlstad .. var helt riktig. För vad tänker man när det första som syns i oceaner av bubbelplast är ett par skoförsedda fötter?

Sedan blev blev det fler kroppsdelar som tillsammans kunde monteras ihop till en person.. och jag blev såååå GLAD!! Fylldes av skam över mina misstankar och smälte fullständigt samman av tacksamhet över en så storslagen och skräddarsydd present.


Jag ÄLSKAR den här presenten. Hon och jag ska ha roligt tillsammans och om jag någon gång ändrar inriktning på den här bloggen så kan hon vara stand in för Dagens Outfit. Men först ska jag skaffa ytterligare en peruk så hon slipper Magnus Uggla peruken när hon ska förevisa något lite mer elegant.

Om jag nu har något sådant i mina gömmor?

Men när livet är lite rörigt och samhällsbygget verkar falla samman .. då är vänner som Granny guld värda .. även om det hade varit en 100 år gammal vargskinnspäls modell Extra Large i paketet. Det handlar inte om presenter utan om det som Anne på Grönkulla sa i böckerna jag läste som barn .. en besläktad själ.

Jag misstänker att jag har fler av den sorten i mitt kommentarsfält till och från.

Så Granny .. tack, tack, tack, många kramar .. och akta dig. En dag kanske jag också hittar något som är så exakt vad du behöver att jag inte kan kontrollera mig .. kanske en himmelssäng med änglar och sammetsdraperier med omtag med guldtofsar. Det skulle väl vara något?

Jag har sett en som skulle vara fullständigt perfekt .. men det var för länge sedan.

Undrar om den finns kvar?

7 kommentarer:

  1. Underbart! :D

    (Dessutom en bra unboxing)

    SvaraRadera
  2. Snygg Puma.
    Jag har en manlig variant som heter Arnold. Han sitter på min gårdsplan och skålar åt alla förbipasserande...På tal om besläktad själ.

    SvaraRadera
  3. Puss på nosen älskade SYSTER I ANDEN! Nu blev jag glad.

    SvaraRadera
  4. Åååh vad roligt för dig! Stort grattis i förväg!! Kanske passande att tacka Granntanten också för att göra favoritbloggerskan så glad! Tack "Granny"!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar present. Klockren, om jag tolkat dig rätt....:-)

    SvaraRadera
  6. Men vilken fin present och att ha en sån vän! Grattis, grattis!!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken rolig present! Vet inte när du fyller. Men Grattis till både födelsedag och present! =)
    Jag har köpt en liten skyltdocka till min dotterdotter som hon har i sitt rum. Hon blev också väldigt glad.

    SvaraRadera