söndag 26 april 2015

Köp en bok och titta in bakom ridån ..

... och ta del av vad som försiggår på Migrationsverket? Sådant som inte kommer fram i press, radio och tv; sådant som göms eller glöms av politikerna?

I åtta år har Merith Wager haft kontakt med dem hon kallar miggor, alltså handläggare och beslutsfattare på Migrationsverket som nästan dagligen berättar om den ena oegentligheten efter den andra. Det är deras historier som kommer att bli den tredje boken i serien inte svart eller vitt utan svart och vitt.

Så om vi alla sätter in en summa motsvarande vad en vanlig bok kostar .. eller helst mer .. så kan vi kanske äntligen få veta hur den goda och hjärtevarma asylmottagningen och integrationen ser ut i faktiska berättelser från handläggare och beslutsfattare på Migrationsverket.

En bok som jag är övertygad om kommer att skildra en helt annan verklighet än den vi får oss serverad i tillrättalagda och vinklade reportage, upplysningsprogram och anklagelseskrifter.

Personligen så tror jag att den verkliga verkligheten skulle vara till större nytta för integration och solidaritet än "sanningar" som baserar sig på dolda fakta.

Men vad vet jag, boken är inte skriven än.

Så för att få veta vad jag egentligen tycker, vilket jag inte kan få reda på utan att alla kort ligger på bordet .. så kommer jag i dag att ge mitt bidrag till att den blir skriven.

Gör det du med .. men det är lite bråttom för det är bara 8 dagar kvar på insamlingen och det saknas minst 130 000 kr.



Marika Formgren, Fnordspotting,
Expr., GP/Alice Teodorescu, GP, SvD,

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelse, just bidragit. Passade bra eftersom den förening jag stött i flera år, Terrafem, stöder invandrarkvinnor undan bl.a. hedersvåld, just slutat med sina skyddade boenden och blivit en ren pratorganisation. Till att prata får de använda någon annans pengar.

    SvaraRadera