fredag 3 april 2015

Rätta mig om jag har fel ..

.. men om det nu införs en alldeles särskild skatthemelektronik som till exempel spisar, mikrovågsugnar, kylskåp, frysar och tvättmaskiner .. samtidigt som det behöver byggas lika många hyreslägenheter som en hel huvudstad .. kommer det inte att påverka intresset för att bygga några lägenheter alls? Särskilt med tanke på att det ska införas ett hyrestak som innebär att en bostad på 30 m2 inte får kosta mer än 3.600 kr om de utlovade subventionerna ska kunna utbetalas?

Vilket byggföretag gnuggar händerna inför det självmordsuppdraget samtidigt som alla fraktkostnader skjuter i höjden?

Stefan Löfven lovar att avskaffa både arbetslöshet och fattigdom .. men det enda han åstadkommit hittills är kollektiv ångest och otrygghet inför en framtid som ser allt annat än ljus ut.


6 kommentarer:

  1. Svaret är väl enkelt: här ska inte finnas några såna där nymodigheter som kyl, frys och spis. Tänk så mycket el vi spar, i miljöpartistisk anda, om vi inte installerar några apparater.

    Nej, Kaplans nya giv nu när modulhusen visat sig vara stollerier är att gå "back to basics" och bygga vikingahus. Köket blir ett hål i taket. Värme får man genom att hugga ved, och emellanåt elda den. Toalettbestyren har rumänerna redan visat hur man löser.

    SvaraRadera
  2. Det blir ett kök per hyreshus, samt ett badrum som det var i öststaterna. Det bör räcka att laga mat en gång i månaden, bröd och vatten duger bra.

    SvaraRadera
  3. Aha .. det är visionen " det var bättre förr - ju förr desto bättre" som fortfarande gäller .. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har missuppfattat det hela - det skall vara : Man kunde bättra sig förr.
      Jag kan förstås ha missuppfattat det hela själv som ett tecken på att jag passerat strecket för galenskapen och själv blivit en del av den .

      Radera
  4. De nya husen ska förstås inte ha el, miljöpartiet stoppar en hel del småskalig vattenkraft och vill lägga ner kärnkraftverken samtidigt som man vill bomma kolkraftverken i Tyskland.
    Vad ska man då med hemelektronik till?

    SvaraRadera
  5. Visioner? Jag skiter i det här numera. Jag kan inte bry mig. För då går det runt. Runt. Runt. Runt. Runt!

    V

    SvaraRadera