söndag 29 juni 2014

Jahaja????


Kanske beror det på att jag blockerat min feber med Alvedon och sedan piggade upp mig med ett glas vin medan jag lyssnade på Stefan Löfvens tal i Almedalen .. men vad sa han egentligen??

Jag förstår att det ska skatteväxlas genom att jobbskatteavdragen ska få vara kvar men att allt som går att köpa ska bli väldigt mycket dyrare.

Alltså .. samma lön innan du försöker handla för den. Sedan kommer verkligheten lite tidigare i månaden.

Så måste det ju bara bli med sossarnas skatteväxling och investeringar?

Men just det pratade han inte om.

Mina anteckningar .. för vad de kan vara värda .. ser ut så här:

Välkommen vår blivande statsminister .. ??? här var det någon som tog ut segern i förskott till SSU-ljudkulissens stora glädje.

SSU!!! ... ropar då följaktligen Stefan Löfven, ungdomligt!

Sedan talade Löfven lyriskt om demonstrationen i Kärrtorp där han uppskattade musiken och artisterna och sällskapet med företrädarna för AFA och RF .. fast dem nämnde han naturligtvis inte, men SSU:arna skrek duktigt på flera ställen i alla fall.

Slutligen hetsar Löfven upp sig och vill ha mer klockringning mot rasism .. vilket känns illavarslande för mig som bor granne med en kyrka och har stora problem med den ordinarie klockringningen som i princip bara vi och 2 hus till kan höra.

Sveriges röst ska höras i världen .. men vad den rösten ska förmedla får vi nog veta sedan? Men Stefan Löfven LÄNGTAR efter att få ta tillvara på Sveriges potential .. på något sätt?

Så kommer ett stycke om att ALLT var ljust och vackert innan Alliansen förstörde ALLT ... suck!

Systrar och bröder dök upp för första gången och så citerade partiledaren FN:s konvention om mänskliga rättigheter som socialdemokratisk idé utan att ange källan. Jisses, här måste jag erkänna att jag skrivit "lååångtrååååkigt".

TRE stora projekt annonseras .. samma som Löfven alltid annonserar i alla sammanhang.

Fler människor i arbete och halverad arbetslöshet år 2020 .. har vi hört förut utan närmare förklaring till HUR.

Skolan kommer att bli en av EU:s 5 bästa skolor inom 10 år .. på något okänt sätt.

Minska inkomstklyftorna och öka rätten till hälsa genom fler i arbete som ger lycka vid dagens slut .. vilket är mer värt än högre lön?? Möjligen förlorade jag medvetandet en liten stund här, eftersom jag inte riktigt förstår det där med lycka i stället för lön?

Unga ska fixa det mesta genom utbildning, praktik eller jobb som serveras inom 90 dagar och så har jag skrivit "framtidsinvesteringar" och "kunskapslyft" .. men jag vet inte varför eftersom jag började undra över kommunernas roll i Stefan Löfvens visioner.

Inom 10 år ska Sverige vara ledande inom klimatsmart teknik .. vilket illustreras med ett RC-lok som Stefan Löfven varit med och byggt.

Sverige ska också bli bäst på att locka småföretagare genom att ta tillvara på potential, potential, kunskapslyft, Komvux, Yrkesvux osv osv.. och investeringar i "varandras kompetens".

Tro och framtidshopp .. säger Stefan Löfven med tyngd i rösten. Han vill tala om HOPP till skillnad från en annan (?) statsminister som talade om PÅHOPP .. och då vaknade jag till och undrade om han verkligen kunde säga så när Lisbeth Palme satt precis framför honom! Men sedan förstod jag att han menade Fredrik Reinfeldt .. som vanligt.

Sedan satsade sosseledaren hela sitt förtroendekapital på feminismen och beskrev kvinnors vardag på ett sätt som fick mig att känna mig som en man. Lika lön och rätt till heltid .. som alla sosseledare sagt alla val utan att berätta att majoriteten av kvinnojobb finns i offentlig sektor.

Sverige ska bli en feministisk förebild i hela världen! Naturligtvis .. sug på den, Gudrun Schyman.

Så tog han upp begreppet "Buffertflicka" som jag aldrig hört talas om, men som tydligen betyder ett välartat barn som placeras mellan två andra mindre välartade barn i klassrummet.

Några "Buffertpojkar" nämndes inte.

Har ni hört något så dåligt .. frågade Löfven, och det har jag faktiskt. De röda förslagen på att flytta de studiebegåvade barnen till skolor med dåliga resultat för att höja .. ja, förmodligen statistiken.

De unga ska få de Bästa Lärarna, Bästa Skolorna, den Bästa Läxhjälpen .. på något sätt? .. som hänger ihop med att minska byråkratin och öka friheten?

Här börjar jag irritera mig på en speciell SSU:are som hörs över alla andra och jag tänker väl valda tankar som jag inte kan vidarebefordra till er.

Förskolereformen med ett tak på 15 barn nämndes som hastigast och så blåser det en välfärdsvind över Sverige som kommer att göra att vårdens problem kommer att lösas som genom ett trollslag och blir Sveriges Stolthet och Omvärldens Ideal??

Han nämnde naturligtvis inte varken kommunerna eller landstingen som ytterst ansvarar för genomförandet Sveriges Stolthet och Omvärldens Ideal.

Vad Nationella Kvalitetslagar är fattade jag aldrig?

Men det kanske hör ihop med satsningarna på innovation och forskningsresultat som inte leder någonstans om inte någon är villig att satsa riskkapital på genomförandet av produkten som förhoppningsvis blir ett resultat av satsningarna.

Äldreomsorgen ska bli fantastisk eftersom den kommer att ge oss makten att själva forma vår vardag .. men inte till den milda grad att de äldre får välja ojämlika privata alternativ genom RUT.

Så kräks jag nästan lite vid tanke på hur äldrevården såg ut för min mamma under en sosseregering när Stefan Löfven försäkrar "de äldre" .. vi är där med värme och handen på din arm .. alltid!

Det där borde han ha låtit bli!

Systrar och bröder .. igen .. NÄR ska Alliansen ge besked om när de vill genomföra ytterligare skattesänkningar!

VA?? När ska ALLIANSEN ge besked??

Vad fick vi för besked från Stefan Löfven i någon enda fråga??

En handlingskraftig regering som skapas med blocköverskridande lösningar som utesluter Sverigedemokraterna???

Jag måste ha hört fel?? För just nu har jag hört Gustav Fridolin agitera för kortare arbetstid med bibehållen lön på ett sätt som får mig att fundera över hans förmåga att ens sköta sin privatekonomi?


Det måste bara bero på den megaförkylning som både jag och katten däckat i?Jag får lyssna på SVT Play i morgon.

DN, DN, DN, SvD, AB, AB, AB, AB,

8 kommentarer:

  1. Han sade "systrar och bröder", men det kändes som vad han menade var "kamrater".

    SvaraRadera
  2. Läs Karin Pettersson
    Katrine Kielos och Virtanen. Eller förresten- gör INTE det. Det finns ngt annat jag hittade nu när jag var upp å pissade som du inte heöler ska läsa. Ngt som heter "politism" några hobbiehipsters castade av Atladottir och resten är ju överflödig info. Pisspausen är slut, godmorgon jag ska sova 2 timmar till!

    SvaraRadera
  3. OK, karln har fått nytt smeknamn, det är inte längre köttfärs-Stefan, det är:
    Stefan "Mys-AFA" Löfven

    Vilken skenhelig jävla hycklare han är!

    TVI! Fy fan!

    SvaraRadera
  4. Att Gudrun är en populist eftersom hon är en renodlad sol och vårdare som kämpar för sin egen plånbok är en sak men Srefan är fan värre, skenheligare och mer falsk populist får man leta efter.

    Säger som Melmac, FI fan!

    Att sossarna inte begriper sig på företagande och företagare är så uppenbart. Vi betalar så innihelvetes med skatt redan och tydligen skall ännu mer betalas för att vi skall få tillgång till KOMVUX'! :-)

    Sicken idiot.

    /Henrico

    SvaraRadera
  5. Det blir som ordspråket-Han lovar runt och håller tunt.

    SvaraRadera
  6. Man blir lealös i pannfläsket! jag har frågat en riksdagspoliker kring jämställdhetssynen i M utefter dennes bloggpost. Kolla posten, samt sista svaret.

    ÄR okunskapen om Sharia så dålig?!att hon tror att man kan bejaka en sharialight? OM/NÄR den inte inkräktar på svensk lag?

    Det hon skriver är ju faktiskt att hon inte är emot sharia. Då vet jag det. Med Waberi i riksdan, och riksdagsledamöter från småstäder som tycker det är OK med Sharia, så blir det inte M i år =)


    http://blogg.vk.se/elisabethbjornsdotter/2014/06/13/jamstalldhet-borde-engagera-oss-alla/#comments

    SvaraRadera
  7. Mer underbart häcklande av Almedalen. :D

    http://www.mynewsdesk.com/se/egmont-kaernan/images/kalle-anka-intar-almedalen-306547

    http://www.mynewsdesk.com/se/egmont-kaernan/latest_media

    SvaraRadera
  8. Almedalen, det är ju för fan som en Circus där man bytt ut djuren mot politiker, där publiken fanatiskt vrålar och klappar när ens favoritdjur gör et trick.

    Hörde kort på radio igår en debatt mellan Gudrun och en SD-tjej, så fort Gudrun pratat skreks och vrålades det som det var Beatels som var på scenen, riktigt patetiskt faktiskt. Gudurn fick frågor som hon aldrig svarade rakt ut på utan flummade iväg på nått floskelmoln. Innan jag fick klart för mig att det var en från SD hon debatterade emot så trodde jag faktiskt att det var en från FP. Det lät så, det var fullt begripligt och hon sa det jag tänkte. Tvinga inte folk till saker de själva vill bestämma över.

    SvaraRadera