lördag 14 juni 2014

Peace & Love ..


 .... är vackra ord och är det någonting som vi inte lider brist på så här i valtider så är det vackra ord. Däremot så saknas det ryggrad hos så många att jag börjar bli rädd för att, åtminstone den svenska kultik- eller politureliten håller på att förvandlas till någon form av reptiler .. eller dörrmattor?

Min förvåning och överraskning var enorm när Dalarnas Tidningar vägrade att sponsra Peace & Love festivalen, om Kartellen ingick i "kärleksbudskapet".

Vaddå??? Ryggrad??

Och ännu mer förvånad och överraskad blev jag när Peace & Love ställde in Kartellens spelning.

Det var det allra värsta!! Fler som visar sig ha ryggrad .. och törs visa det!!!

Där man som minst väntade sig att hitta en sådan sällsynthet?

Än finns det tydligen hopp?

Men ack nej. Efter "massiv" kritik .. ?? .. förmodligen på twitter?? .. på Södermalm?? .. så backar Peace & Love och säger .. "Vi känner oss förnedrade av situationen, men framför allt känner vi en stor besvikelse på oss själva, när vi inser vad vi för en stund förlorade – andemeningen och hjärtat i allt vi tror på".

(Jag förstår att oppositionen vill utplåna landsbygden, för här har det bara varit positiva tongångar och total avsaknad av "massiv" kritik! Det är det värsta med oss som bor mitt i spenaten .. vi bor för långt från Södermalm. För om landsbygden låg i innerstan så skulle alla kändisbarn kunna leka lyckligt och gratis med djur och i natur och alla vuxna skulle tycka lika och vilja hänga samma personer i samma flaggstänger.)

Jag känner mig också lite förnedrad när jag inser att jag gått på ytterligare en blåsning och sett en ryggrad där ingen finns. Men man ska se det positiva i allt .. nu vet väljarna i alla fall att Kartellen och deras samarbetspartners Revolutionära Fronten tillhör en politisk rörelse som är legitimerad och erkänd.

Vill vi ha fler kärleksapostlar som brinner för striden där blod måste flyta och Änglakörer som uppmanar oss att sluta upp bakom den idén så är det bara att vässa kniven, köpa stålskodda kängor och  rösta blodrött och rätt.

Men jisses så besviken jag blev. Peace & Love förvandlades till en snigel mitt framför mina ögon, ursäkten var den kladdigaste jag läst och meddelandet till Dalarnas Tidningar .. som ännu står upprätta .. var ..

Pilutta er som fick oss att räta på ryggen och skämma ut oss. Som straff ska vi inte annonsera mer i era tidningar.


Fred och Kärlek till er allihop ... 


DN, DN, DN, DN, SvD, SvD, Expr., Expr.,

8 kommentarer:

  1. Alla artister som vill försvara en kollega som har mordhotat Gudrun Schyman räcker upp en hand!

    SvaraRadera
  2. Peter Nicklasson14/6/14 21:53

    Först tänkte vi, sedan tänkte vi en gång till. Hmm... dubbeltänk!

    Peace & Love = War is Peace.

    Regards, Winston Smith

    SvaraRadera
  3. Fy fan. Eller jag menar Peace and love. Over and out.

    SvaraRadera
  4. Nu börjar agnarna verkligen att skiljas från vetet.

    Jag har bestämt mig. Har du?

    V

    SvaraRadera
  5. http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/inga-kvinnor-valkomna-pa-stor-muslimsk-samling-9894356.aspx

    SvaraRadera
  6. V .. om jag har bestämt mig? Det var en svår fråga, för just nu så är det nästan omöjligt att veta vilket resultat en röst ger .. oavsett parti??

    Kan Sossarna och Moderaterna regera tillsammans?

    Folkpartiet, Miljöpartiet och sossarna??

    Kan Miljöpartiet, Vänstern och F! tillsammans bli lika stora som sossarna, om de fortsätter att dala? Vad blir resultatet för Sverige i så fall?

    Är suget efter makten så starkt och desperationen så stor att sossarna förhandlar under täcket med Sverigedemokraterna?

    Eller om Miljöpartiet blir mycket större, sossarna mycket mindre och F! kommer in i riksdagen med god marginal och Vänstern gör ett kanonval och får vara tredje benet i det katastrofscenariot .. finns det då något hopp om välfärden och Sverige??

    Vi är inte ens överens här hemma .. mer än i slutsatsen; vi som bor utanför Stockholms innerstad har inte råd att rösta på något annat än ett alliansparti.

    Under förutsättning att just det partiet INTE är berett att ingå i ett samarbete med Miljöpartiet eller sossarna.

    Så vad blir det kvar att rösta på??

    Kd .. som kanske inte ens får ihop 4% .. eller Centern som har samma ohållbara inställning till obegränsad befolkningsökning som Miljöpartiet, trots att vi redan nu saknar resurser för att ge anständiga liv till dem som redan lever i något som liknar isolerade arbetskraftsreservläger?

    Men hade inte SD lyckats så väl med sin kohandel med sossarna så hade det kanske legat nära till hands att missnöjesrösta på Sd.

    Mycket beror ju också på vad som händer i Almedalen om två veckor.

    Kommer Revolutionära Fronten att få hybris och demonstrera sin politiska oberörbarhet? Överlever alla? Vilka konspirationer, myter, personangrepp eller märkliga statistiska fantasier kommer Aftonbladet att lägga upp på löpsedlarna ..

    .. och vilka blir reaktionerna i så fall?

    Men att det kommer att bli fyra mycket lååååånga år efter det här valet, det är det enda jag är rätt så övertygad om.

    SvaraRadera
  7. Peace?????? Love????? Vad f*n röker dom på med för att bli så briljanta och mjuka i den där pelaren som består av kotor?

    SvaraRadera
  8. Ja, jag blev också riktigt glatt överraskat, men det var väl inte riktigt oväntat heller. Tycker det är lite humor när man klagar på att de "låter mammon styra" och konstaterar hur ofta festivaler går i konkurs.

    Nu är jag inte en person som någonsin varit på festival, ens i den åldern som folk brukar gå så det är väl kanske inte konstigt att jag inte riktigt känner till dessa musiker. Men när jag läste om Stefan Sundström som jag tidigare inte ens hört talas om (men nu ser att han är uppväxt på Södermalm :) )insåg jag än mer att det inte riktigt är min grej det där.

    Nu vet jag inte riktigt om man bara ska fokusera på låttexterna, men det var väl inte alltför länge sedan han dömdes för hot med.

    Förslag på person som Peace & Love kan försöka få in till nästa år är väl Chris Brown kanske? Han borde väl kunna passa in i den nya looken de vill ha? Så kanske man kan döpa om det Violent Peace & Tough Love?

    SvaraRadera