söndag 1 augusti 2010

Avdelningen för värdelöst vetande.

Jag brukar gå in och läsa på Flashback nu och då. Ibland tycker jag att jag får fram en mer nyanserad bild av vissa nyheter där, än när jag läser i kvällspressen.

Ofta .. nästan alltid, faktiskt .. refererar man till Aftonbladet som "Aftonhoran", vilket känns lite som om skribenten sänker sig till samma låga nivå som den h*n hänvisar till. Onödigt .. har jag tänkt, ända till den dagen då någon skrev att domännamnet ägdes av Aftonbladet?

Det är väl inte möjligt, tänkte jag .. och skrev in www.aftonhoran.se ..

.. och hamnade på Aftonbladets hemsida!!

Nu undrar jag varför? Var det av konkurrensskäl? Självinsikt?? Eller är det ett namnbyte på gång???

6 kommentarer:

  1. Anybody!

    Haha, är det sant! Vilken underbar självinsikt Aftonbladet visar upp! :-)

    SvaraRadera
  2. De ligger på olika ip-adresser (afonhoran ligger på loopia) men jag är inte helt säker på om det är aftonbladet eller någon annan som har reggat adressen. I vilket fall som helst så gör den ju en redirect till aftonbladet.

    SvaraRadera
  3. Haha, Jag tycker de ska byta namn till det, det är mycket mer passande =)

    SvaraRadera
  4. Visst är det fantastiskt? Oavsett om det är AB själva eller en kreativ flashbackare som ligger bakom så är det så klockrent rätt just nu efter Littorinhistorien, eller hur? :-D

    SvaraRadera
  5. neee..... Aftonbladet är sämre än våran skoltidning, men det där är ju bara TÖNT.

    Kikar också på Flashback ibland, men jag blir mer rädd över tonen där. Som att folk kan häva ur sig vad som helst i skydd av anonymiteten...

    SvaraRadera
  6. Hahaha, fantastiskt! Superkul!

    SvaraRadera